200 میلیارد تومان برای اجرای 25 طرح مصوب در فسا

استاندار فارس یکی از اهداف استراتژیک دولت را، اتصال شرق به غرب کشور از طریق خطوط ریلی اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود راه‌‌آهن شیراز-گل‌‌گهر که از فسا می‌‌گذرد، به طرف اهواز و مرز عراق ادامه یابد.

وی اظهار کرد: مقرر شد جلسه‌‌ای در این زمینه داشته باشیم. به فرماندار شهرستان ماموریت دادم صنایع، معادن، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌‌هایی را که در این مسیر قرار دارند احصا و اعلام کنند تا بتوانیم آنان را در این طرح که توسط قرارگاه خاتم‌‌الانبیا (ص) اجرا می‌شود، شریک کنیم.

ایمانیه با اشاره به بازدید از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان فسا و لزوم رفع نقاط حادثه‌‌خیز افزود: درباره محور فسا-داراب ۵۰ کیلومتر آماده شده و ۵۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است، که به اعتبار نیازمند است؛ از این رو تلاش می‌کنیم با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، قسمتی از اعتبار را در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ کنیم و قسمت دیگر را از اعتبارات ماده ۵۶ تامین خواهیم کرد.

وی افزود: محور فسا-جهرم به طول ۷۰ کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد، که قسمتی از آن انجام شده و بقیه نیز در حال اقدام است؛ با پیمانکار طرح به تفاهم رسیدیم که نقاط حادثه‌خیز به سرعت برطرف شود.

نماینده عالی دولت در فارس در رابطه با برخی از مناطق فسا که با خشکسالی مواجه شده است، اظهار کرد: بهترین راه‌‌حل برای ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت صنایع‌‌دستی، محصولات خانگی و گردشگری است.

وی با اشاره به کاهش ذخایر آب منطقه و مشکلات فسا در حوزه آب شرب افزود: سد رودبال که در نزدیکی این شهرستان قرار دارد، به سبب کاهش نزولات آسمانی دچار مشکل است و متاسفانه سطح آب آن به‌شدت کاهش یافته، از این رو پیگیر هستیم تا از طریق سد سلمان مساله آب فسا را حل کنیم.

استاندار فارس فرماندار فسا را مامور کرد با همکاری آبفای استان برنامه‌‌ای تدوین کند تا از تصفیه‌‌خانه شهر فسا و پساب آن برای صنعت، فضای سبز و گلخانه استفاده شود؛ تا ضمن صرفه‌جویی در آب شرب، مشکلات این حوزه‌ها نیز مرتفع شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه ۱۰ سال از شروع به ساخت سد تنگ خمار سپری می‌شود، از پیشرفت ۹۲ درصدی این طرح خبر داد و اظهار کرد: برای تکمیل این سد با آبفای کشور هماهنگی‌‌هایی صورت گرفت، تا بتوانیم هرچه سریع‌‌تر از آن استفاده کنیم.

استاندار در سفر به این شهرستان ضمن بازدید از چند طرح در حال بهره‌‌برداری و نیمه‌‌تمام، کتابخانه میانشهر و زمین چمن روستای امیرحاجیلو را افتتاح کرد.