وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تولیدی استان طی ۱۲سال اخیر همان یک‌‌‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی باقی مانده که با ۴۰‌درصد ظرفیت کار می‌کنند، افزود: باید دستگاه قضا به این موضوع ورود کند تا ببینیم منابع استان در حوزه تولید دست چه فردی است. وی اعتقاد به ریزش و رویش را بسیار مهم دانست و افزود: امسال سال سختی است و باید مطالبه‌‌‌گر بود تا مشکلات مرتفع شود. بهرامی با بیان اینکه مبنای اصرار بعضی‌‌‌ها برای احیای برخی واحدهای تولیدی که نمی‌توانند در بازار رقابتی در مقابل برندهای مطرح فعالیت کنند، لابی‌‌‌گری است، تصریح کرد: برای مثال قطعا دوره احداث کارخانه ماکارونی در استان گلستان گذشته است و محصولات تولیدی در واحدهای جدید نمی‌توانند در بازار رقابتی عصر حاضر فعالیت کنند و دلایل پافشاری برخی‌‌‌ها برای پابرجا نگه داشتن برخی واحدهای تولیدی در این شرایط علامت‌‌‌ سوال‌های بسیاری دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان با بیان اینکه صنعت بر اساس بضاعت پاسخ می‌دهد، گفت: ما باید ظرفیت‌‌‌های گلستان و بازار منطقه را بسنجیم تا صنعت استان را بدون ضرر توسعه دهیم. وی مدیریت دستگاه‌‌‌های اجرایی استان را در حد و اندازه تامین‌‌‌کننده زیرساخت‌‌‌های استان ندانست و توضیح داد: در حوزه برق مستعمره استان مازندران هستیم و مدیران مربوطه باید اول پاسخگوی نیاز تامین برق موردنیاز ویلاهای آن استان باشند و بعد نوبت به استان گلستان برسد که اگر این مشکل حل نشود به طور یقین نمی‌توان زیرساخت‌‌‌های جدید و بزرگ در استان ایجاد کرد.

بهرامی عدم‌آشنایی بسیاری از مدیران با تولید، صنعت و اقتصاد را بسیار چالش‌‌‌زا برشمرد و افزود: سرمایه‌گذار آورده مالی دارد که متاسفانه در استان گلستان آنچنان حمایتی از سرمایه‌گذاران نمی‌شود ولی در استان‌‌‌های دیگر این‌گونه افراد را جذب و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند که باید دست‌‌‌اندرکاران استان این موضوع را به شکل ریشه‌‌‌ای حل کنند. بهرامی در پایان اظهار کرد: صنعت و رسانه باید در کنار هم باشند تا شاهد تحول در این حوزه باشیم.