بهره‌‌‌برداری از 7 ناحیه صنعتی جدید در هرمزگان تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی هرمزگان با اشاره به برنامه‌‌‌ریزی صورت‌‌‌گرفته به‌‌‌منظور ایجاد حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی در تمام شهرستان‌‌‌های استان، گفت: راه‌‌‌اندازی شهرک صنعتی در بشاگرد، جاسک و سیریک در دستور کار قرار گرفته و از سوی دیگر به دلیل ظرفیت‌‌‌های شناسایی‌شده در سه بخش هشت‌بندی میناب، فین بندرعباس و جناح بستک، راه‌‌‌اندازی یک ناحیه صنعتی جزو برنامه‌‌‌های اولویت‌‌‌دار شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی هرمزگان است.

امیری‌‌‌زاد اظهار کرد: هفت ناحیه صنعتی جدید در سال ۱۴۰۲ به بهره‌‌‌برداری می‌رسد که زمینه سرمایه‌گذاری ۳۸۴ طرح صنعتی را فراهم می‌کند. مدیرعامل شهرک‌‌‌های صنعتی هرمزگان علاوه بر برنامه‌‌‌های زیرساختی این شرکت، به برنامه‌‌‌های نرم‌‌‌افزاری هم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، ۸۴ دوره آموزشی برای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان و مدیران واحدهای صنعتی و در چهارماه نخست سال‌جاری ۳۰ دوره آموزشی برای ۳۲۵ نفر برگزار شده است.

امیری‌‌‌زاد عارضه‌‌‌یابی و اجرای طرح‌های بهبود را یکی دیگر از برنامه‌‌‌های اولویت‌‌‌دار این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۴۸ واحد صنعتی راکد از طریق اجرای پروژه‌‌‌های بهبود به چرخه تولید بازگشت و ظرفیت تولید ۸۹ واحد صنعتی نیز افزایش پیدا کرد. وی بازگردانی ۴۵ واحد راکد و نیمه‌‌‌فعال صنعتی به چرخه تولید را جزو برنامه‌‌‌های مهم سال‌جاری اعلام کرد و گفت: تامین وثیقه موردنیاز واحدهای صنعتی برای تامین سرمایه در گردش از طریق مذاکره با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و انعقاد تفاهم‌‌‌نامه با بانک توسعه تعاون، دو ابزار مهم برای کمک به احیا و بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید بوده است.

مدیرعامل شهرک‌‌‌های صنعتی هرمزگان، سقف تسهیلات سرمایه در گردش برای صنایع کوچک و متوسط را سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سقف بنا به‌‌‌ضرورت و در طرح‌‌‌های خاص، تا پنج میلیارد تومان می‌تواند افزایش پیدا کند. وی از آزادسازی اراضی دولتی در تملک واحدهای صنعتی راکد مستقر در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی استان هم خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۰۶ هکتار از اراضی دولتی آزادسازی شده و در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار می‌گیرد.