شش تهدید برای گردشگران در تعطیلات

تاکسی‌‌‌‌های گران‌فروش

هنگام سفر به خارج از کشور، مهم است که از قبل، نحوه سفر به سراسر کشور را در نظر بگیرید. تاکسی‌‌‌‌های فرودگاهی غیرقانونی با توجه به اینکه شما مردم محلی نیستید و ممکن است در مورد کرایه‌‌‌‌های معمولی ناآگاه باشید می‌توانند از این موقعیت سوءاستفاده کنند. در نتیجه، ممکن است نرخ‌های بسیار بالایی از شما دریافت شود یا به مقصد نادرستی که به جای هتل، رستوران یا کسب‌و‌کاری که درخواست کرده‌‌‌‌اید، منتقل شوید. برای جلوگیری از این امر، مسافران باید همیشه در مورد شرکت‌های تاکسی معتبر و دارای مجوز تحقیق کنند. در اکثر کشورها، رانندگان تاکسی ملزم به حمل و نمایش نشان شناسایی خود در وسیله نقلیه هستند. همیشه قبل از شروع سفر از راننده بپرسید که کرایه چقدر است. اگر راننده از نشان دادن کارت شناسایی خود به شما امتناع کرد یا از قبل در مورد کرایه‌‌‌‌ها به شما هشدار داد، رزرو را با یک شرکت تاکسی دیگر انجام دهید و وارد وسیله نقلیه نشوید.

هتل‌‌‌‌های با تصاویر صوری

هنگام رزرو آنلاین اقامتگاه، اطمینان حاصل کنید که قبل از رزرو، امکانات و شرایط اقامتگاه را به‌‌‌‌طور کامل بررسی کنید. نظراتی که درباره محل مورد نظر ثبت شده است را دنبال کنید و اقامتگاه مورد نظر حتما با تصویر باشد و بررسی کنید که ساختمان در سایت ثبت شده است. به نظر می‌رسد تعداد فزاینده‌‌‌‌ای از تبلیغات، مکان‌‌‌‌هایی را نشان می‌‌‌‌دهند که واقعی، قدیمی و متفاوت با تصاویر ارائه‌‌‌‌شده نیستند. با رزرو از طریق آژانس‌‌‌‌های مسافرتی معتبر، می‌توانید از اقامت غیرقانونی خودداری کنید؛ زیرا آژانس کلیه مبادی فوق را برای شما پوشش می‌‌‌‌دهد.

جیب‌برها را بشناسید

جیب‌بری یک کلاهبرداری رایج در مقاصد گردشگری محبوب مانند بارسلون و پاریس است. کلاهبرداران ممکن است مستقیما با شما تعامل داشته باشند تا در زمانی که حواس شما پرت است، شخص ثالثی بتواند از شما سرقت کند. زمانی که در فضاهای عمومی و شلوغ هستید، نگه داشتن وسایل شخصی، نزدیک به خود همیشه ضروری است. بهترین کار این است که اشیای قیمتی را در خانه بگذارید، اما اگر مجبورید آنها را با خود بیاورید، برای جلوگیری از سرقت آنها را در یک کیف کمری نگهداری کنید.

وای‌فای عمومی امن نیست

بیشتر میزبان‌‌‌‌ها، خدمات Wi-Fi عمومی مشترک خود را به مسافران تعطیلات ارائه می‌‌‌‌دهند. اگرچه این امر کارها را برای شما راحت‌‌‌‌تر می‌‌‌‌کند، اما مهم است به خاطر داشته باشید که Wi-Fi عمومی ممکن است به اندازه شبکه خصوصی شما در خانه امن نباشد. هنگام استفاده از اینترنت عمومی، مطمئن شوید که از سایت‌‌‌‌ها و برنامه‌‌‌‌هایی که شامل وارد کردن اطلاعات شخصی مانند اطلاعات تماس یا جزئیات کارت بانکی هستند، استفاده نمی‌‌‌‌کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک VPN دانلود کنید، که به شما امکان می‌‌‌‌دهد شرکت‌های شخص ثالث غیرمجاز را از دسترسی به داده‌‌‌‌های خود مسدود کنید.

گشت و‌گذار ایمن، چگونه؟

این نکته بسیار مهم است که رزرو گشت و‌گذار یا فعالیت‌‌‌‌های اضافی در طول سفر را، همیشه از طریق یک شرکت رسمی و معتبر انجام دهید. برخی از شرکت‌های غیرقانونی ممکن است اقدامات احتیاطی بهداشتی و ایمنی لازم برای ایمن نگه داشتن شما در خارج از کشور را نداشته باشند. راه امن برای این موضوع، این است که هر‌گونه فعالیت اضافی یا گشت و‌گذار را مستقیما از طریق آژانس مسافرتی رسمی که سفر خود را با آن رزرو کرده‌‌‌‌اید، انجام دهید. اگر تصمیم به رزرو با شخص ثالث دارید، از قبل به طور کامل درباره شرکت موردنظر تحقیق کنید و همیشه به نظرات قبلی مشتریان نگاه کنید.

عکاسی رایگان است، نه پولی

توجه به این نکته مهم است که عکاسی در فضاهای عمومی هیچ محدودیتی برای مسافران نخواهد داشت. ممکن است شرکت‌هایی ادعا کنند این کار را انجام می‌‌‌‌دهند و احتمالا اصرار دارند که فقط عکس‌‌‌‌های آنها مجاز است، اما این فقط یک ترفند است که شما را مجبور می‌‌‌‌کند برای چیزی که رایگان است به آنها پول پرداخت کنید. برای جلوگیری از این امر، همیشه با کارکنانی که در مکان‌‌‌‌های دیدنی یا اطراف آن کار می‌‌‌‌کنند مشورت کنید، زیرا آنها احتمالا دانش عمومی زیادی از منطقه دارند و می‌توانند در مورد هرگونه مقررات عکاسی شما را راهنمایی کنند.

نیکلاس کراچ از Scams.info به عنوان کارشناس امنیت سفر در مورد نحوه محافظت از خود در برابر کلاهبرداری در سفرها اظهار می‌‌‌‌کند: «با افزایش ۱۶۰ درصدی حجم جست‌وجوی گوگل برای «کلاهبرداری‌‌‌‌های مسافرتی» در تعطیلات بهاری امسال، مسافران به طور بالقوه در برابر تعطیلات آسیب‌‌‌‌پذیرتر هستند. کلاهبرداران اغلب قربانیان را از نظر روانی با استفاده از فشار زمانی و توهمات مبنی بر کمبود وقت و مکان فریب می‌‌‌‌دهند تا سریع عمل کنند و فرصتی برای بر قضاوت بهتر نداشته باشند. این اغلب در دوره‌‌‌‌های تعطیلات طولانی، مانند عید پاک، زمانی که خانواده‌‌‌‌ها ممکن است سفرهای لحظه آخری را رزرو کنند، اتفاق می‌‌‌‌افتد.

از این رو، پیشنهاد این کارشناس امنیت سفر به مسافران به‌‌‌‌ منظور محافظت از خود در برابر کلاهبرداری در طول فرآیند رزرو یا در تعطیلات، این است که اطمینان حاصل کنند که قبل از پرداخت هزینه‌‌‌‌ها، درباره آژانس‌‌‌‌های مسافرتی و هر شرکت دیگری که استفاده می‌‌‌‌کنند کاملا تحقیق کنند. همچنین بسیار توصیه می‌شود که در صورت امکان از کارت اعتباری استفاده کنند، زیرا از هرگونه پرداخت ناخواسته مستقیما از حساب بانکی اصلی جلوگیری می‌‌‌‌کند.