احمدرضا طحانیان با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی «فن‌نما» در اصفهان همزمان با برگزاری مراسم پنجمین دوره اعطای جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در این شهر گفت: در این نمایشگاه، رویدادها و نشست‌‌‌های تخصصی با مشارکت دانشگاه‌‌‌ها و استارت‌آپ‌‌‌‌‌‌ها برگزار می‌شود. او افزود: علاوه بر شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و نوپا در زمینه فناوری و همچنین صنایع بزرگ استان در نمایشگاه ملی «فن‌نما» حضور دارند. طحانیان با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه ملی «فن‌نما» یک اکوسیستم بسیار گسترده تعریف ‌‌‌شده است، گفت: در این نمایشگاه برپایی پاویون‌‌‌های مختلف همچون پاویون‌‌‌های مالی، رویداد کارآفرینی تقاضامحور و تامین‌‌‌کننده‌‌‌های مالی و حضور حلقه‌‌‌های واسط که هر یک از آنها نقش مهمی در توسعه و فناوری دارند، برنامه‌‌‌ریزی ‌‌‌شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی اصفهان افزود: این شرکت در نمایشگاه ملی «فن‌نما» نقش تسهیل‌‌‌گری، ایجادکننده ارتباط بین شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و صنعت و همچنین نقش شتاب‌‌‌دهنده را دارد و این نقش با برگزاری نشست‌‌‌های تخصصی، میزگردها و برگزاری جلسات بازاریابی رقم خواهد خورد. وی با اشاره به اینکه شبکه‌‌‌سازی بین شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و ارتباط آنها با بخش صنعت برای آشنایی با توانمندی‌‌‌های یکدیگر و رفع نیازهای آنها از رسالت‌‌‌های نمایشگاه‌‌‌هاست، گفت: اتصال صنایع بزرگ به صنایع کوچک، شناخت صنایع بزرگ از صنایع کوچک و همچنین ارتباط متقابل شرکت‌های کوچک در نمایشگاه ملی «فن‌نما» موجب هم‌‌‌افزایی آنها خواهد شد و مشارکت آنها در نمایشگاه می‌تواند این شبکه‌‌‌سازی را تسهیل کند. وی با تاکید بر اینکه حضور مسوولان در نمایشگاه «فن‌نما» تکمیل‌‌‌کننده حلقه شبکه‌‌‌سازی مراکز علمی و صنعت است، افزود: حضور مسوولان در این نمایشگاه موجب می‌شود تا آنان با مشکلات و توانمندی‌‌‌ها آشنا شوند و به تصمیم‌گیری‌‌‌های آنها کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی اصفهان در ادامه گفت: حضور ۱۵۰ دانشمند مسلمان از ۴۰ کشور دنیا برای شرکت در مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) و بازدید آنها از نمایشگاه ملی «فن‌نما» سبب می‌شود تا این دانشمندان با توانمندی‌‌‌های شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان آشنا شوند. طحانیان افزود: نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس مهم‌ترین نمایشگاه تخصصی در کشور بوده ولی نمایشگاه تخصصی «فن‌نما» شروع خوبی برای ارائه دستاوردها در حوزه نوآوری و فناوری در شهر اصفهان است.