آمارها نشان می‌دهد، صنعت گردشگری انگلیس طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶، رشدی شش درصدی را تجربه کرده و میزبان هفت میلیون و ۳۶۰ هزار مسافر بوده و هزینه‌ای که این گردشگران طی این مدت در انگلیس خرج کرده‌اند، سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون پوند است. سال گذشته ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر خارجی از انگلیس دیدن کردند. در کل، آمار گردشگران خارجی انگلیس از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، شاهد رشدی ۲۰ درصدی بوده است.

به گزارش «ایسنا»، آمار سفر شهروندان آمریکای شمالی به انگلیس طی این فصل نسبت به همین زمان طی سال گذشته، رشد هفت درصدی داشته است. تعداد گردشگران چینی نیز از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده و به ۵۲۸ هزار و ۶۶۱ تن رسیده است. چینی‌ها در این مدت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار (۹۳۹ میلیون و ۵۳۰ پوند) در انگلیس خرج کرده‌اند. این رقم نسبت به سال پیش از آن ۱۶/ ۵۳ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس آمریکا همچنان با ارزش‌ترین بازار گردشگری انگلیس است و آمارش حتی نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد هم داشته است. تعداد آمریکایی‌هایی که در سال ۲۰۱۵، جذب مقاصد گردشگری انگلیس شده‌اند، با ۱۰ درصد افزایش، به سه میلیون و ۳۰ هزار نفر رسیده است. این مسافران در این بازه زمانی، سه میلیارد پوند در انگلیس خرج کرده‌اند. به گزارش شانگهای‌دیلی، گردشگران امارات متحده عربی هم رکورد جدیدی در استقبال از سفر به انگلیس به‌ثبت رسانده‌اند. آمار گردشگران امارات در سال ۲۰۱۵ رشدی ۳۴ درصدی را تجربه کرده و به ۳۴۷ هزار نفر رسیده است. این گردشگران طی سال گذشته میلادی ۴۸۷ میلیون پوند به جیب انگلیسی‌ها واریز کرده‌اند.