ایسنا- در حالی‌ که براساس اعلام مسوولان حج، با توافق سازمان حج و زیارت و بانک ملی قرار بود تا پیش از آغاز اعزام زائران به عربستان، یک‌میلیون و 100هزار تومان از مبلغ اضافی حج امسال به زائران پس داده شود، هنوز این پول واریز نشده و حساب‌ها خالی است.
به گزارش ایسنا، بنا بر اظهارات سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل بانک ملی (بانک عامل ودیعه‌گذاری حج) مذاکراتی انجام شد تا این بانک، یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان طبق محاسبات کارشناسان این سازمان، به زائران پس دهد. طبق همین مذاکرات قرار بود، دست‌ کم تا پیش از برگزاری جلسه کارگزاران حج با مقام معظم رهبری در ۲۰ شهریورماه یا نهایتا پیش از آغاز اعزام زائران به عربستان، یعنی دیروز (جمعه، ۲۲ شهریورماه) این پول‌ها به حساب زائران حج امسال که ترکش گرانی‌ها به آنها خورده است، واریز شود.
دیدار با مقام معظم رهبری انجام شد و دیروز نیز نخستین گروه زائران به حج اعزام شدند؛ ولی هنوز یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان به حساب زائران واریز نشده است.اوحدی قبلا گفته بود، بانک ملی فرصتی خواسته است تا حساب و کتاب کند و این پول را برگرداند. طبق گفته رییس سازمان حج و زیارت، مسوولان بانک ملی با مبلغ تعیین‌شده ظاهرا مشکلی ندارند، اما به‌نظر می‌رسد بانک ملی برای حساب و کتاب‌هایش و پس دادن پول زائران که گفته می‌شود، از محل سود سال‌هایی است که داده نشده، فرصت بیشتری می‌خواهد.