خبرگزاری میراث فرهنگی - مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما می‌گوید: در پروسه تعیین قیمت بلیت هواپیما باید هزینه‌ها و درآمدها در کنار هم دیده شود.

لاهوتی با اشاره به محدودیت شرکت‌های هواپیمایی برای گرفتن ارز دولتی، توضیح می‌دهد: موضوعاتی درباره سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی در میان است که حل نشده. سازمان هواپیمایی رقمی را به عنوان ارز نیاز دارد. پیش از این ارز دولتی به این سازمان تعلق می‌گرفت، اما در حال حاضر خبری از ارز مسافرتی نیست. این درحالی است که شرکت‌های هواپیمایی مجبورند لوازم و احتیاجات خود را از خارج از کشور تامین کنند. اما با قطع شدن ارز دولتی، مشکلات بسیاری در تهیه لوازم برای شرکت‌های هواپیمایی به وجود آمده است.
لاهوتی تاکید می‌کند که قیمت گذاری بلیت هواپیما باید در یک فضای منطقی بررسی و حل و فصل شود. او در ادامه می‌افزاید: در دنیا قیمت بلیت بر اساس زمان تهیه آن تعیین می‌شود. به طور مثال قیمت بلیتی که یک ماه پیش از پرواز خریداری شود، ۳۰ درصد ارزان‌تر است و بلیتی که یک هفته قبل از تاریخ پرواز خریداری می‌شود ۱۰ درصد ارزان تر است. او تاکید می‌کند که این نوع قیمت‌گذاری می‌تواند از نظر نقدینگی به شرکت‌های هواپیمایی کمک کند تا در تامین هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند.