فارس- معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: منطقه آزاد انزلی در صنعت گردشگری گیلان و کشور نقش موثری دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، درویش امیری ظهر دیروز در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به مزایا و معافیت‌های قانونی این منطقه، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی می‌تواند در صنعت گردشگری گیلان و کشور نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: این منطقه می‌تواند از توانمندی‌های متعدد فرهنگی‌ـ اقتصادی، صنایع‌دستی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشور بهره‌برداری کند.

این مسوول با بیان اینکه دو سازمان می‌توانند همکاری‌های مشترکی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشند، ادامه داد: وجود برنامه‌های سازمان برای ایجاد درآمد از تولید محصولات صنایع‌دستی توسط روستاییان منطقه قابل تحسین است.

وی قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در گیلان را یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور نامید و خاطرنشان کرد: این منطقه می‌تواند از طریق ساخت مجموعه‌های اقامتی گردشگری، زمینه‌های ماندگاری گردشگر ورودی به استان را در منطقه فراهم کند.

این مسوول به برنامه‌های جدید سازمان منطقه آزاد انزلی برای فعال سازی صنایع‌دستی منطقه نیزاشاره کرد و یادآور شد: اقدام‌های جدیدی از سوی سازمان در حال انجام است که امیدواریم با استقبال روستاییان تاثیرات مناسبی در این حوزه داشته باشد.

در جلسه مذکور، رضا علیزاده، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و اصغر امانی رییس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.