میراث آریا- معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در جلسه هم اندیشی سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت گردشگری، از تشکیل و قانونی کردن مجمع فعالان صنعت گردشگری این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در جلسه هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت گردشگری وظیفه این معاونت را حمایت، تسهیل و ایجاد زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: اصل کار و بخش عمده‌ای از مشکلات متوجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

سیدحامد عاملی، حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی را نخستین قدم توسعه استان عنوان و بیان کرد: توسعه استان اردبیل در گرو حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی با تاکید و تشویق مدیران بر درآمدزایی برای دولت به جای هزینه‌گرا بودن، گفت: مدیران ما باید تخصص، توان و خلاقیت کافی برای درآمدزایی داشته باشند؛ چرا که اساس و شاه کلید مشکل سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی از این امر نشات می‌گیرد.

این مقام مسوول شاه کلید دیگر توسعه را توانمندی بخش خصوصی و مطالبه‌گر بودن این بخش دانست و اظهار کرد: نخستین و اساسی‌ترین ورود تشکل بخش خصوصی در حوزه گردشگری است.

وی بر تشکیل مجمع فعالان سرمایه‌گذاران گردشگری و ورود فعالان سرمایه‌گذاری در این مجمع خاطرنشان کرد: پس از تشکیل این مجمع، رویکردها باید به‌صورت تخصصی و فنی و سرمایه‌ها نیز هدفمند و جهت دار شوند تا از پراکنده کاری جلوگیری شود.