یوز ایرانی بدون چنگ و دندان به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌رود
خبرگزاری میراث فرهنگی- لوگوی یوز ایرانی که چندی است درخصوص طراحی آن صحبت می‌شود، بالاخره برای تایید راهی فیفا شد. البته این یوز پلنگ ایرانی برخلاف سایر گونه‌های خود مهربان و دوست‌داشتنی طراحی شده‌است و برای نشان دادن تصویر ایرانی صلح دوست، بدون چنگ و دندان به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌رود.
«آرش نورآقایی» که می‌توان از او به عنوان نخستین شخصی نام برد که ایده استفاده از طرح یوز ایرانی در لباس تیم ملی حاضر در جام جهانی 2014 برزیل را مطرح کرد، درخصوص لوگوی انتخاب شده برای چاپ روی لباس تیم ملی به CHN گفت: «از بین حدود 10 اثر ارسال شده، لوگوی «علیرضا(پیمان) آسانلو» انتخاب و برای تایید به فدراسیون فوتبال ارسال شد.»
«علیرضا آسانلو» درخصوص لوگویی که طراحی کرده‌است به CHN گفت: «هنگامی که طراحی لوگوی یوز ایرانی پیشنهاد شد، با توجه به علاقه‌ای که به طبیعت و حیوانات و حفظ محیط‌زیست داشتم، این کار را پذیرفتم. در این میان به نکته‌ بسیار مهمی توجه داشتم که آن نشان دادن هویت ملی بود.» آسانلو با اشاره به آنکه پس از پیشنهاد طراحی لوگوی یوز ایرانی در صدد تحقیق و دیدن عکس‌ها و فیلم‌های متعدد از یوز ایرانی برآمده است، تصریح کرد: «با توجه به ماهیت لوگو که بسیار کوچک است، دیدم اگر بخواهم به صورت فیگور کامل کار کنم، بیشتر شبیه آرم پوما خواهد شد، از این رو روی صورت یوز کار کردم، چراکه انتقال حس در این حرکت اهمیت داشت یک عنصر ملی بود. اگر می‌خواستیم دندان نشان دهیم، خشم و خشونت را نشان می‌داد، از این رو نیاز نداشتیم این خشونت دیده بشود. بنابراین روی نجابت یوز ایرانی کار کردم.»