ایسنا- دولت ونزوئلا با هدف جذب بیشتر گردشگر، پولش را در برابر دلار ارزان نگه می‌دارد. در شرایطی که در ماه‌های اخیر ارزش واحد پول ونزوئلا (بولیوار) در برابر دلار آمریکا افزایش چشمگیری یافته است، دولت ونزوئلا با هدف جذب بیشتر گردشگران بولیوار ارزان در اختیار آنها قرار می‌دهد.
به گزارش فایننشیال تایمز، از ماه فوریه تا اکتبر سال جاری میلادی نرخ برابری بولیوار در برابر دلار آمریکا رشد چشمگیری یافته و از ۱۱ بولیوار در برابر یک دلار به ۶ بولیوار در برابر یک دلار رسیده است.
از سوی دیگر دولت ونزوئلا اقدامات زیادی را نیز در جهت معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگران این کشور در شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی آغاز کرد که در آخرین مورد آن از حدود دو ماه قبل معرفی جاذبه‌های گردشگران این کشور در شبکه «یورو نیوز» و همچنین وب‌سایت این شبکه آغاز شده است. ونزوئلا با بهره‌بردن از جاذبه‌های متنوع گردشگری از جمله مرتفع‌ترین آبشار جهان یا همان آبشار آنجل، سواحل زیبا، آثار تاریخی ارزشمند از دوره استعمار‌ اسپانیایی‌ها، سواحل پاک و جنگل‌های بکر از تمامی شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد جهانی گردشگری برخوردار است، اما در دهه‌های گذشته به‌دلیل بهره‌بردن این کشور از منابع نفت و گاز، تلاش جدی برای تبدیل کردن ونزوئلا به یک مقصد جهانی گردشگری صورت نگرفته است.