ایسنا- تعداد گردشگران چین در سال 2013 حدود 2 میلیون نفر کاهش داشته است. براساس بررسی‌های یک سازمان بین‌المللی فعال در حوزه صنعت گردشگری، گردشگران کشور چین طی سال‌های اخیر روند نزولی داشته و ادامه این روند می‌تواند روند رو به رشد صنعت گردشگری این کشور را متوقف کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هر ساله حدود 2 درصد از گردشگران چین به‌ویژه گردشگران خارجی این کشور کاسته می‌شود.
براساس این تحقیق علت اصلی این امر، کیفیت خدمات ارائه شده در هتل‌های چین است که در موارد بسیاری از هتل‌های سه تا پنج ستاره خدماتی متناسب با رتبه خود ارائه نمی‌کنند.
علت اصلی این امر نیز عدم نظارت کافی از سوی دولت چین بر کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هتل‌ها و تعداد زیادی از رستوران‌ها عنوان شده است.
در نهایت معضل آلودگی هوا نیز که همواره در چین وجود داشته و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳ به اوج خود رسید نیز عامل دیگری بود که باعث کاهش چهار درصدی گردشگران چین در این مدت در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۲ شده که در نهایت کاهش ۲ میلیون نفری گردشگران این کشور را در سال گذشته میلادی در پی داشته است. این مشکلات همچنین باعث شده که زمان اقامت گردشگران در چین نیز کاهش یابد و از میانگین ۹ روز در سال ۲۰۱۰ به هفت روز در سال ۲۰۱۲ برسد. البته چین در همین سال حدود ۴۰۸ میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.