ایسنا- وزارت خارجه انگلیس از گردشگران خواست تحت هیچ شرایطی به مصر سفر نکنند. در اخطار وزارت خارجه انگلیس که در سایت این وزارتخانه منتشر شده، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در مناطق مختلف مصر از گردشگران انگلیسی خواسته شده تا اطلاع ثانوی به مصر سفر نکنند.
مصر همواره یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران انگلیسی بوده، اما پس از ناآرامی‌های سال گذشته در آن که به برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر از قدرت انجامید، این کشور در فهرست هشدار وزارت خارجه انگلیس برای سفر گردشگرانش قرار گرفت.
اما این هشدار حدود دو ماه قبل و در آستانه تعطیلات سال نو میلادی برداشته شد؛ هرچند در کل تاثیر خاصی در گردشگران مصر نداشت و براساس گزارش‌ها جاذبه‌های اصلی گردشگری مصر از جمله اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول، مجموعه معابد کارناک‌، معبد ابوسمبل، دره پادشاهان، شهر تاریخی لکسور و شهرهای گردشگری آسوان، شرم‌الشیخ و اسکندریه در این مدت میزبان گردشگران بسیار کمی بودند. در سال ۲۰۱۱ نیز در جریان انقلاب مصر که به برکناری حسنی مبارک از قدرت پس از چند دهه انجامید، چند گردشگر انگلیسی در مصر ربوده شدند که باعث شد این کشور در فهرست اخطار وزارت خارجه انگلیس قرار گیرد، هرچند که پس از ۹ ماه از این فهرست خارج شد. مصر در سال ۲۰۱۰ که سال رویایی‌ صنعت گردشگری این کشور لقب گرفت، توانست در جمع ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان جای گیرد و میزبان ۱۵ میلیون گردشگر باشد، این در حالی است که گردشگران مصر در سال ۲۰۱۳ کمتر از ۱۰ میلیون نفر بوده‌اند.