گروه گردشگری- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با هیات اعزامی از شرکت دولتی حمل‌ونقل و ترابری مسافرتی کشور عراق، حفظ کرامت انسانی زائرین و گردشگران عراقی را مهم‌ترین رویکرد در راستای توسعه گردشگری با این کشور عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری در این دیدار که با هدف بررسی ظرفیت‌های گردشگری میان دو کشور و تسهیل تبادل و حمل‌ونقل گردشگران به ایران سفر کرده بودند، گفت: گسترش همکاری‌های دو کشور با تمرکز بر شاخه‌های گردشگری زیارتی و سلامت، قانونمدار کردن فعالیت‌ها، به‌کار گرفتن فعالان خصوصی تحقق خواهد یافت.
رحمانی موحد همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون پیگیری توافق‌نامه‌ها و دیدارهای گذشته در دستور کارقرار گرفته است؛ گفت: در تلاش هستیم، با تهیه سند همکاری توسعه گردشگری میان دو کشور و تشکیل کمیته کارشناسی مربوطه گامی محکم در راستای رفع موانع پیش روی مراودات گردشگری ایران و عراق برداریم.
معاون گردشگری کشور در ادامه با اشاره به میزان گردشگران ورودی از کشور عراق افزود: ورود بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در سال جاری نشان از ظرفیت مطلوب و توانمندی دفاتر خدمات مسافرتی کشور دارد که با ساماندهی و قانون‌مداری به دستاوردهای قابل توجهی منتهی خواهد شد.