ایرنا- نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه ارتقای امنیت در سرمایه‌گذاری گردشگری ایجاد شود. «مهرداد لاهوتی» روزپنج‌شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: استعداد و توانمندی گردشگری کشور قابل مقایسه با گردشگری دنیا نیست؛ اما در زمینه ورود گردشگر با ضعف مواجهیم. وی اظهار کرد: اگر فضا برای ورود گردشگر مهیا شود، نه تنها به لحاظ فرهنگی آسیب پذیر نخواهیم بود، بلکه زمینه انتقال فرهنگ به خارج از مرزها نیز فراهم می‌شود.لاهوتی ادامه داد: باید زمینه توسعه اقتصادی در کشور از طریق گردشگری مهیا شود؛ چراکه این صنعت به سمتی در حرکت است تا به زودی رتبه نخست اقتصاد جهان را به خود اختصاص دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز بیان کرد: برای ارتقای صنعت گردشگری در استان، نباید تنها به بهبود وضعیت فعلی بسنده شود. «محمد احمدی پور» افزود: علاوه‌بر بهبود وضعیت فعلی، باید پروژه‌های بزرگ قابل اجرا در گردشگری مطرح و از آن حمایت شود.
وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های یادشده باید به‌گونه‌ای باشد که استان بتواند در آینده پذیرای گردشگران ایرانی و غیرایرانی بسیاری شود. احمدی پور افزود: یکی از اهداف تعیین شده برای دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی است و گردشگری و حمایت از این بخش عامل مهمی در خلق حماسه اقتصادی است.
وی ادامه داد: گردشگری در استان باید آسیب‌شناسی و ذائقه‌سنجی شود و متناسب با مزیت‌های استان در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد. احمدی‌پور گردشگری را امری فرابخشی دانست و از همه سازمان‌ها و متولیان امر خواست در زمینه ارتقا و توسعه صنعت گردشگری در استان تلاش کنند. در این مراسم «رضا علیزاده» به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
گیلان معرفی شد.