تقویت بخش خصوصی در توسعه گردشگری خوزستان
میراث آریا- به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: به منظور استفاده از توانمندی‌های بالقوه بخش خصوصی و انجمن‌های مردم‌نهاد خوزستان تلاش این نهادها به بخش گردشگری وارد شده و در این زمینه فعالیت کنند. وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اصلی‌ترین مساله‌ای است که در شرایط کنونی می‌تواند باعث توسعه این بخش شود و در این زمینه از همه توان خود برای رونق‌دهی به این بخش درآمدزا و اشتغال‌زا استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی در این بخش بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در این زمینه از همه توان خود در راستای حمایت از بخش خصوصی استفاده کنیم. حیدری گفت: در استان خوزستان ۳۰ منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که باید برای توسعه گردشگری در این مناطق سرمایه‌گذاری شود و در این زمینه از سرمایه‌گذاران و انجمن‌های مردم‌نهاد تقاضا داریم تا در این زمینه حضوری مستمر داشته باشند. وی تاکید کرد: خوزستان می‌تواند از بخش گردشگری هزینه‌های خود را تامین کند؛ ولی در این زمینه باید قدری سرمایه‌گذاری شود تا زیرساخت برای حضور گردشگران فراهم شود.
تقویت گردشگری با ارتقای فرودگاه
میراث آریا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویر احمد ارتقای فرودگاه در استان را عاملی برای توسعه صنعت گردشگری دانست. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کهکیلویه و بویراحمد، محمودی باقری به برنامه‌های میراث فرهنگی وگردشگری اشاره و ابراز کرد: راه‌اندازی کمپینگ‌ها و واگذاری آنها به شهرداری‌ها یا دستگا‌های دیگر، ایجاد مناطق گردشگری، شهر نمونه گردشگری و بهسازی روستا‌های هدف گردشگری از برنامه‌های این سازمان است. وی با تاکید بر اینکه ۱۴ منطقه نمونه گردشگری برای استان معرفی شده است، گفت: هنوز برای هیچ‌کدام از مناطق زیرساختی تعریف نشده است، اما در تلاشیم با کار کارشناسی گام بزرگی در این راستا برداریم. باقری ادامه داد: رفع مشکلات اقامتی برای گردشگران از دیگر برنامه‌های این سازمان است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهکیلویه وبویر احمد در پایان از ساماندهی هتل‌ها، مهمانسراها، سوئیت‌ها و منازل مسکونی خبر داد.
زیرساخت‌های گردشگری در کرج تقویت شود
گروه گردشگری- محمدتقی ایرانی صبح دیروز در جلسه هماهنگی ستاد نوروزی اظهار کرد: کرج دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است؛ اما زیرساخت‌های لازم را برای حضور گردشگران و مسافران ندارد که لازم است به این مهم توجه بیشتری شود. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرد: ساماندهی بسترهای گردشگری می‌تواند در جذب بیشتر گردشگر تاثیرگذار باشد و توسعه اقتصادی را نیز برای کرج به همراه داشته باشد. فرماندار ویژه کرج اعلام کرد: ظرفیت‌های گردشگری کرج بسیار زیاد است که یکی از مهم‌ترین آنها وجود جاده چالوس است که در ایام عید شاهد حضور گردشگران بسیاری هستیم؛ بنابراین لازم است تا بسترهای خدمات‌رسانی به مسافران را توسعه داده و در جذب بیشتر مسافران گام برداریم.ایرانی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های مدون و منسجمی را به این منظور انجام دهیم، افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری کرج نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم بیش از پیش با این جاذبه‌ها آشنا شوند.