مراسم هشتمین دوره جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران» که طبق روال هرساله قرار بود در روزهای پایانی اسفندماه برگزار شود، به اردیبهشت‌ماه آتی موکول شد.
به گزارش «ایسنا»، علیرضا بهرامی دبیر جایزه با اعلام این خبر گفت: با اینکه همه ساله، با وجود همه مشکلات، تاکید داشتیم مراسم پایانی جایزه در روزهای پایانی اسفند برگزار شود، اما امسال جمیع شرایط ما را به این نتیجه رساند که استثنائا، مراسم پایانی این دوره را به بعد از تعطیلات نوروزی و احتمالا نیمه نخست اردیبهشت‌ماه موکول کنیم.
او در توضیح دلایل این تعویق گفت: مشکلات عمومی جایزه ما نیز مانند همه جایزه‌های بخش خصوصی است و در این زمینه قصد بزرگ‌نمایی یا مظلوم‌نمایی‌های بعضا رایج را نداریم. اما مهمترین دلیل این تعویق، علاوه بر دشواری‌ها و تنگی‌هایی که هرساله وجود دارد، مربوط است به اینکه قصد داریم همزمان با مراسم پایانی هشتمین دوره، چهار کتاب مربوط به برگزیدگان بخش ویژه (شاعران بدون کتاب) جایزه را رونمایی کنیم. از آنجا که روند ممیزی این کتاب‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌گونه‌ای پیش رفت که تا پایان سال انتشار آنها محقق نشد، ترجیح می‌دهیم مراسم پایانی را برای مطلوبیت بیشتر، زمانی برگزار کنیم که کتاب‌ها قطعا منتشر شده باشند.