گروه بازرگانی- درحالی پرداخت یارانه شیر از سال گذشته تاکنون با گمانه‌زنی‌های ضد و نقیضی همراه بوده که صنایع لبنی در حال پرداخت اعتبار 3 هزار میلیارد ریالیمابه التفاوت پول شیر هستند، در همین حال معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرده تا پایان فروردین ماه، همه دامداران یارانه شیر می‌گیرند.
حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: کارخانه‌های فرآوری شیر و صنایع لبنی به اندازه سهم خود اعتبار برای پرداخت یارانه و مابه‌التفاوت قیمت شیر خام دریافت کرده‌اند و به محض دریافت، آن را به حساب دامداران واریز کرده‌اند.
به گفته وی، تشکل‌های بخش خصوصی و صنایع شیر باید پیگیری‌های خود را برای دریافت سهم خود از اعتبار اختصاص‌یافته به یارانه شیر انجام دهند تا بتوانند، هر چه سریع‌تر این سهم را دریافت و براساس میزان دریافت شیر خام از هر یک از دامداران به حساب تولیدکنندگان واریز کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای پرداخت یارانه شیر به گونه‌ای است که تا پایان فروردین ماه این یارانه به صورت کامل به دامداران پرداخت شود؛ چراکه این تصمیم‌گیری و سیاست دولت برای گره‌گشایی از مشکلات دامداران است و هر روز تاخیر می‌تواند به مشکلات آنان اضافه کند. در همین حال رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران نیز در گفت‌وگو با «ایرنا» تصریح کرد: براساس مصوبه دولت، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مابه‌التفاوت پول شیر به دامداران اختصاص یافت که این عملیات در ۲ مرحله اجرایی شد، به طوری که در مرحله اول مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص و به تدریج به حساب دامداران واریز شد و مرحله دوم این اعتبار نیز به صنایع تخصیص یافته و به تدریج تا پایان فروردین ماه سال‌جاری به دامداران پرداخت می‌شود.
براساس مصوبه دولت، مجوز پرداخت مابه‌التفاوت ۳۰۰ میلیارد تومانی پول شیر به دامداران به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است. دامداران نیز به ازای تحویل هر کیلوگرم شیر به کارخانجات علاوه‌بر مبلغ ۱۱۱۰ تومان، ۱۹۰ تومان دیگر نیز دریافت می‌کنند که در مجموع ۱۳۰۰ تومان به دامداران پرداخت می‌شود.