ایسنا- یکی از مقامات ارشد صنعت گردشگری کامبوج با اشاره به پیش‌بینی میزبانی این کشور از حدود 6 میلیون گردشگر تا پایان سال جاری، از تلاش برای جذب 8 میلیون گردشگر در سال 2018 خبر داد. کامبوج در سال 2013 با میزبانی از حدود 5 میلیون گردشگر رشد 25 درصدی گردشگرانش نسبت به سال 2012 را تجربه کرد که ادامه این روند می‌تواند صنعت گردشگری این کشور کوچک آسیایی را متحول کند.

در حال حاضر مقصد بیشتر گردشگران کامبوج شهر تاریخی «آنگکور وات» با قدمتی در حدود هشت قرن است که میراثی از امپراتوران خمر به شمار می‌رود. این شهر تاریخی که بین قرن‌های نهم تا چهاردهم میلادی پایه‌گذاری شده و همواره به‌عنوان یکی از شاهکارهای هنر و معماری از آن یاد می‌شود، با استفاده از سنگ‌های عظیم حجاری‌شده احداث شده است و بعد از گذشت چند قرن از احداث آن، رازهای زیادی درباره‌ نحوه‌ ساخت این شهر کشف‌نشده باقی مانده‌اند. جذب ۸ میلیون گردشگر به کامبوج در سال ۲۰۱۸ به معنای رشد اقتصادی بالا ایجاد هزاران شغل و رشد چشمگیر تولید ناخالص داخلی برای کشوری خواهد بود که در سال ۱۹۹۳ تنها میزبان ۱۲۰ هزار گردشگر بود.
بیشتر گردشگران کامبوج از کشورهای ویتنام، کره‌جنوبی، چین، ژاپن، آمریکا، انگلیس، تایوان، استرالیا و تایلند هستند، البته دولت کامبوج قصد دارد با معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور در شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان»، گردشگران بیشتری را به کامبوج بکشاند. کارشناسان علت اصلی رشد چشمگیر گردشگران کامبوج در سال‌های اخیر را ثبات سیاسی، امنیت بالا و هزینه پایین گذراندن تعطیلات در این کشور می‌دانند.