گروه گردشگری- درحالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند برای ورود گردشگران داخلی و خارجی به شهرهایی نظیر شیراز، به قدر کافی هتل و مراکز اقامتی وجود دارد، حالا رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تخصیص تسهیلات به سرمایه‌گذارانی که مایل به ساخت هتل در شیراز هستند، خبر می‌دهد.
به گزارش «روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس» مسعود سلطانی‌فر گفت: میراث فرهنگی ۶۰ درصد منابع مورد نیاز سرمایه‌گذارانی را که تمایل به ساخت هتل در شهر شیراز دارند از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی تامین خواهد کرد.
وی به ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری استان فارس اشاره کرد و گفت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، شهر شیراز برای سه سال آینده به چهار تا پنج هتل ۴ و ۵ ستاره نیاز دارد و از این رو از تمام سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل در شهر شیراز دعوت می‌کنیم.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، این درحالی است که کارشناسان معتقدند شهرهایی نظیر اصفهان، شیراز، مشهد و شهرهای شمالی کشور به لحاظ پذیرش گردشگر در ایام پیک سفر به اشباع می‌رسند و لزوم توزیع مقاصد سفر احساس می‌شود. از این رو تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در شهرهای کمتر مورد توجه قرار گرفته در عرصه گردشگری، می‌تواند یکی از راه‌های این توزیع باشد.
با اینکه پیش از این فعالان بخش خصوصی و دولتی بارها از کمبود اقامتگاه و هتل برای گردشگران در مقاصد سنتی سفر نظیر شیراز سخن گفته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که ایجاد تسهیلات برای ساخت هتل در این مقاصد سنتی، با اقدام عملی برای توزیع مقاصد سفر تناقض دارد و می‌تواند روند توسعه فراگیر و پایدار گردشگری را در همه نقاط کشور، به تعویق بیندازد. بهتر است دولت برخی تسهیلات را به کسانی که می‌خواهند در مناطق کمتر توسعه یافته کشور و شهرهای کمتر مورد توجه قرار گرفته در عرصه گردشگری به ساخت هتل اقدام کنند، اختصاص دهد. در عوض تخصیص مالیات بیشتر برای ساختن هتل در شهرهای بزرگ می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در دیگر شهرها نیز وادار کند.