خبرگزاری میراث فرهنگی- «محمد قانعی» رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اعلام ضریب اشغال 70 درصدی هتل‌ها گفت:‌ در روند ضریب اشغال هتل‌های مشهد طی 2 هفته گذشته نسبت به اواخر فروردین شاهد رشد خوبی بودیم چنان‌که به حدود 70 درصد رسید. هرچند هیچ‌گاه در این بازه زمانی ضریب اشغال 100 درصد را تجربه نکردیم اما امید است در روزهای آینده بتوانیم از ضریب اقامت 80 درصدی هتل‌های مشهد خبر دهیم.
او با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی نرخ اقامت که از ۱۶ فروردین سال جاری اعلام و اجرایی شد، تصریح کرد: با توجه به تورم موجود، قیمت‌ها باید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد اضافه می‌شد از این رو به تمام هتل‌ها اعلام کردیم و آنها نیز موافقت خودرا برای افزایش نرخ اعلام کردند. با این وجود مسافران می‌توانند از ۵۰ هزار تومان در هتل‌ یک ستاره تا ۳۰۰ هزار تومان درهتل ۵ ستاره اقامت داشته باشند.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی همچنین فعالیت خانه‌های شخصی و مراکز اقامتی غیرمجاز را مشکلی برای توسعه فعالیت‌ مراکز اقامتی مجاز دانست و گفت: با وجود آنکه بارها درخصوص مشکل‌ساز بودن فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز و منازل استیجاری تاکید شده‌است اما هنوز اتفاق خاصی درخصوص ساماندهی و جلوگیری از فعالیت آنها نیفتاده. از این رو هر روز شاهد آثار منفی هستیم که در حوزه فعالیت مراکز اقامتی مجاز وجود دارد؛ از این رو به مسافران پیشنهاد می‌دهیم از مراکزی که دارای مجوز هستند، استفاده کنند.