پر رنگ شدن جاذبه‌های ایران در رسانه‌های آلمان

دنیای اقتصاد، اصفهان، فرزانه احمدی: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آلمانی به میزبانی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر یک هفته‌ای خود از جاذبه‌های گردشگری ایران به اصفهان رسیدند. این خبرنگاران در جریان بازدید از اصفهان میهمان اتاق بازرگانی این شهر و شاهد استقبال اعضای اتاق برای جذب سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری کشور و استان اصفهان بودند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست با این ۱۲ خبرنگار اعلام کرد: استان اصفهان آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران آلمانی در صنعت گردشگری است. خسرو کساییان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان به‌ویژه در بخش هتل‌سازی و حمل‌ونقل را قابل توجه دانست و گفت: اصفهان گنج پنهانی است که هنوز برای جهانیان شناخته نشده است و رسانه‌ها می‌توانند این گنج را به مردم دنیا بشناسانند.

وی صدور ویزا در فرودگاه اصفهان را یکی از اقدامات موثر در جذب گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم امکان صدور ویزا به این شکل را برای شهروندان آلمانی در فرودگاه اصفهان فراهم کنیم تا به صورت متقابل برای شهروندان ایرانی هم ویزا در فرودگاه‌های آلمان صادر شود. وی برگزاری نمایشگاه مشترک، معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را یکی از اقدامات موثر در توسعه روابط اقتصادی و گردشگری آلمان و اصفهان برشمرد و گفت: رویکرد دولت جدید ایران تعامل بیشتر با کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای اروپایی است و در این راستا می‌توانیم روابط تجاری خود با این کشورها را نیز افزایش دهیم.

کساییان با اشاره به قدمت تاریخی همکاری فرهنگی و اقتصادی ایران و‌ آلمان در طول صد سال اخیر گفت: ایران و آلمان همواره روابط پر فراز و نشیبی در این مدت داشته‌اند و امیدواریم که پس از برداشتن کامل تحریم‌های اقتصادی شاهد توسعه بیشتر روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف باشیم. وی خواستار تسهیل در صدور ویزای شهروندان دو کشور شد و گفت: نخستین گام برای توسعه روابط، آسان سازی صدور ویزا است. یک عضو کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان هم در این جلسه با اشاره به جذابیت‌های گردشگری اصفهان گفت: اصفهان با توجه به پتانسیل‌های بسیار در بخش گردشگری فرهنگی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگران آلمانی باشد. علی کرباسی زاده افزود: چهار گروه هدف در توسعه صنعت گردشگری اصفهان مطرح شده‌اند که مردم با درخواست بازدید از جاذبه‌های گردشگری، جامعه سرمایه‌گذاران که خواستار اطلاع از فرصت‌های گردشگری می‌باشند و بخش دولتی از آن جمله‌اند. کرباسی‌زاده چهارمین رویکرد گردشگری اصفهان را همکاری بین دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه‌های آلمان و اصفهان ذکر کرد. در این دیدار خبرنگاران آلمانی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اصفهان در جذب گردشگران خارجی، پیشنهاد برگزاری تورهای گردشگری را مطرح و بر لزوم معرفی توانمندی‌های این شهر تاریخی و فرهنگی در رسانه‌های آلمان تاکید کردند.