فارس را به روس‌ها معرفی می‌کنیم

گروه گردشگری: رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی جمهوری فدراسیون روسیه و سردبیر و ناشر نشریه تجارت با ایران در نشست باتنی چند از فعالان گردشگری فارس گفت: متاسفانه درامر بازاریابی و تبلیغات برای فارس کاری انجام نگرفته و آن‌طور که باید ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذاری وتوسعه گردشگری معرفی نشده است. رجب سفراوف، ظرفیت‌های استان فارس را به‌ویژه در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بی‌نظیر دانست و گفت: ظرفیت واحدهای اقامتی استان با حدود ۶۴ هتل ظرفیت مناسبی است که با تبلیغات و بازاریابی مناسب می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی از کشور روسیه باشد. وی افزود: می‌خواهیم فارس را برای مردم روسیه و تمام کشورهای روسی زبان معرفی کنیم و نیاز به شناسایی بیشتر استان و ظرفیت‌های آن داریم، چون مردم روسیه نمی‌دانند شما چه ظرفیت‌هایی دارید و خلأ بزرگ این است که ایرانی‌ها عادت نکرده‌اند، برای تبلیغات هزینه کنند.

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی جمهوری فدراسیون روسیه ادامه داد: فعالیت درحوزه‌های تبلیغات و بازاریابی، راه‌اندازی سایت و پایگاه‌های تبلیغاتی روسی زبان، دعوت از تور اپراتورهای بزرگ روسیه، معرفی جاذبه‌ها و داشته‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری، معرفی پتانسیل‌های گردشگری درمانی و پزشکی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، حضور فعالان گردشگری استان و شهر شیراز در نمایشگاه بین‌المللی توریسم روسیه که هر ۲ سال یکبار در صنعت هتلداری برگزار می‌شود، ایجاد نمایندگی دفاتر و شرکت‌های فعال گردشگری در روسیه را از راهکارهای معرفی توانمندی‌های استان به گردشگران روسی دانست.

وی اظهار کرد: گردشگران روسی سالانه رقمی معادل ۴ میلیارد دلار در کشور ترکیه، ۵/۳ میلیارد دلار در مصر و ۵/۱ میلیارد دلار درامارات هزینه می‌کنند و این درحالی است که تمامی این کشورها مسلمان هستند و توانسته‌اند ضمن توسعه گردشگری، فرهنگ خود رانیز از هرگونه لطمه‌ای حفظ نمایند و جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند در کنار حفظ فرهنگ اسلامی و آداب، رسوم، سنت‌ها وآثار و ابنیه تاریخی که برای حفظ آنها برنامه‌های منسجم و موثری داشته است، در رونق بخش گردشگری نیز موفق باشد.

وی افزود: استان فارس در بخش گردشگری سلامت و توریسم درمانی می‌تواند در رتبه نخست منطقه قرارگیرد چون هزینه‌های درمانی با امکانات پایین‌تر، در کشورهای همجوار بسیار گران است.