گروه گردشگری: در ادامه برنامه‌ها و رایزنی‌های جاری برای توسعه گردشگری ایران با کشورهای اروپایی، خط پروازی مستقیم میان ایران و اوکراین به‌منظور توسعه روابط گردشگری با این کشور برقرار شد. علی اکبر غمخوار عضو هیات‌مدیره‌ انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، درباره برقراری این خط پروازی به خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: برنامه این است که برای توسعه روابط گردشگری با اوکراین و کشورهای اروپای شرقی و غربی خط پروازی مستقیمی میان ایران و اوکراین برقرار شود که بر اساس آن هر هفته سه پرواز میان تهران و کی‌یف انجام می‌شود. وی در ادامه تاکید کرد: این خط پروازی ایران را نه تنها به اوکراین بلکه به ۶۰ کشور اروپایی متصل کرده و امکان داشتن سفرهای ارزان‌تر و راحت‌تری را برای مسافران هر دو طرف فراهم می‌کند. از این پس ایرانیان مقیم اروپا که رفت و آمد بیشتری به ایران دارند نیز، از طریق این خط پروازی با قیمت مناسب‌تر و حق انتخاب بیشتری راهی ایران می‌شوند. غمخوار با اشاره به اینکه پیش از این نیز خط پرواز مستقیم بین ایران و اوکراین وجود داشت اضافه کرد: پروازهای بین این دو کشور به یک پرواز در هفته محدود بود و این تعداد در دراز مدت پاسخگوی دورخیز این دو کشور برای توسعه روابط گردشگری و بالطبع افزایش رفت و آمد مسافران بین آنها نبود.

وی در پایان به نقاط قوت برقراری این پرواز و تبعات مثبت آن اشاره کرد و گفت: در برقراری این پرواز نه تنها اوکراین که همه کشورهای اروپایی آن منطقه مد نظر هستند. به عنوان مثال اگر مسافری آلمانی بخواهد از طریق لوفتانزا به ایران بیاید برایش بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد درحالی که با این امکان جدید با نصف این پول به تهران می‌رسد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، نخستین پرواز این خط هوایی بامداد ۱۴خرداد ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست. مراسم رسمی این افتتاحیه نیز شب گذشته برگزار

شد.

پیش از این به‌ دنبال خبر برقراری خط مستقیم هوایی تهران - کی‌یف تعدادی از اعضای هیات رئیسه‌ انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به اوکراین سفر کردند و درباره‌ آغاز تعاملات گردشگری بین اوکراین و ایران به رایزنی پرداختند و در حال حاضر هم اوکراینی‌ها برای تعامل با ایران، علاقه‌مندی نشان داده‌ و بر این اساس، ۱۵ توراپراتور اوکراینی سفری به ایران خواهند داشت تا ضمن مذاکره‌ دوسویه درباره‌ گردشگری، با جاذبه‌های ایران نیز آشنا شوند.