این روزها در بسیاری از وب‌سایت‌ها، تصاویر بزرگی که تمام پس زمینه سایت یا حداقل تمام بخش قابل دید سایت در نگاه اول را می‌پوشانند، دیده می‌شود. در این میان به‌ویژه استفاده از تصاویر الهام‌بخش و انگیزشی در پس‌زمینه سایت، یک رویکرد در حال رشد است که جذابیت بسیاری را در ۶ ماه گذشته برای بسیاری از وب‌سایت‌های سفر و گردشگری ایجاد کرده است. فهمیدن دلیل این حرکت رو به رشد ساده است. تصاویر بزرگ از نظر قوه بینایی، بسیار جذاب و خوشایند هستند و درک و احساس خوبی در مورد مقصد به کاربر می‌دهند. این روش، یک راه سریع برای یک نگاه شفاف و درست به مقصد بدون از دست دادن فضاهای ارزشمند در سایت است. در این میان به نظر می‌رسد تصاویر انگیزشی در سایز بزرگ در زمان تصمیم‌گیری کاربر برای انتخاب مقصد مورد نظر، بسیار موثر باشد. استفاده از عکس‌های آرشیوی در این گونه موارد بسیار مضر است و امکان دارد نتیجه‌ای درست برعکس آنچه مورد نظر است، داشته باشد. استفاده از این روش به تصاویر منحصربه‌فرد و باکیفیت نیاز دارد.

در همین راستا، شرکت Crazyegg که در راستای بهینه‌سازی تغییر نظر کاربران در وب‌سایت (CRO) فعالیت می‌کند، کارایی این رویکرد را در وب سایت‌های مختلف قبل و بعد از پیاده‌سازی تصاویر در سایز بزرگ آزمایش کرد. این آزمایش در مورد صفحه تماس‌های شرکت Dell، یک نرخ جهش ۲۷ درصدی بازدید و افزایش ۳۶ درصدی روند تکمیل فرم را نشان می‌دهد. به‌طور مشابه، پیاده‌سازی تصاویر پس‌زمینه بزرگ در وب سایت شرکت سالومون (شرکت فرانسوی تولیدکننده ابزار ورزشی)، منجر به افزایش فروش ۳۹ درصدی توسط فروشندگان فرانسوی و حدودا ۳۰ درصدی برای فروشندگان در دیگر کشورها با نرخ اطمینان ۹۹ درصد شد. این بررسی‌ها نشان می‌دهند که استفاده از تصاویر در سایز بزرگ، نه‌تنها یک ابزار قدرتمند برای الهام‌بخشی و کمک به انتخاب مقصد مورد نظر است، بلکه همچنین به پیاده‌سازی روال تغییر وضعیت کاربر سایت (از کاربر صرف به مشتری سایت) منجر می‌شود. به‌منظور بهینه‌سازی بهره‌برداری از رویکرد طراحی سایت با تصاویر در سایز بزرگ، باید سه قانون ساده زیر مورد توجه و دقت قرار بگیرد:

- اینکه تصویر با توجه به استاندارد و با نسبت ثابت کوچک و بزرگ شود؛

- از تصویر منحصربه‌فرد و باکیفیت به جای تصاویر آرشیوی استفاده شود؛

- اطمینان از اینکه عکس باعث سردرگمی خط دید بیننده نمی‌شود.

این رویکرد که زمان زیادی از اجرای آن نمی‌گذرد، یک یافته ارزشمند است که می‌تواند برای بازاریابان مقاصد مختلف و شهرهای گردشگری مفید و مورد توجه باشد و آنها را در جذب مخاطب به سمت مقصد مورد نظر کمک و در طرف مقابل نیز به کاربر در انتخاب مقصد مورد نظر یاری کند. از نمونه‌های موفق وب‌سایت‌های گردشگری که از تصویر بزرگ در پس‌زمینه خود استفاده می‌کنند می‌توان به وب‌سایت Visit Brasil اشاره کرد.