گروه گردشگری: در ماه رمضان، روزه‌داران نخواهند توانست سفرهای طولانی مدت داشته باشند و شاید بیشتر علاقه‌مند باشند به جاهایی سفر کنند که بتواند برای آنها زمینه‌های معنوی نیز داشته باشد. پیشنهاد سفر یکروزه ما برای این افراد جایی است در ۴۳ کیلومتری جاده کرج -چالوس. بعد از پل خواب در منطقه آسارا، تابلویی بزرگ سمت چپ خود می‌بینید که شما را به سمت روستای تکیه سپهسالار راهنمایی می‌کند. روستای تکیه سپهسالار، روستایی سرسبز و کوهستانی است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد، آستانه مبارک امامزاده ابراهیم(ع) ملقب به سپهسالار از نوادگان امام زین‌العابدین را در خود جای داده است.

جالب است بدانید امامزاده ابراهیم(ع)، سپهسالار قافله حضرت معصومه(س) در سفر ایشان برای ملاقات با امام رضا(ع) بوده است. از ابتدای جاده با صفای منطقه سپهسالار تا پارکینگ امامزاده، تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. بعد باید حدود ۴۰۰ متری را از طریق پله‌های تعبیه شده بالا بروید تا به خود امامزاده برسید.

آبشار زیبای قلهک یا دربند، در ۲ کیلومتری شمال روستا و در دره‌ای بسیار زیبا واقع شده است که در ابتدا فراخ است و با نزدیک شدن به آبشار، تنگ‌تر می‌شود. رودخانه‌ای کم‌نظیر در این دره جاری است که به رودخانه کرج می‌ریزد. پیاده‌روی از امامزاده تا آبشار سپهسالار، حدود ۲ساعت وقت نیاز دارد.

می‌توانید کاملا از این هوای مطبوع بهره ببرید؛ طوری که برای تمام سال ۹۳ اکسیژن تازه داشته باشید.

بعد از این، دوراه دارید: یا به مسیر صخره‌ای ادامه دهید و به قله‌ هفت‌خان برسید که در این صورت باید سریع‌تر عمل کنید و پیش از تاریکی هوا به مسیر اصلی بازگردید؛ یا از راهی که آمده‌اید به سمت وسیله نقلیه خود حرکت کنید.

یک راه دیگر هم دارید: شب را در خانه‌های محلی که اجاره داده می‌شود اقامت داشته باشید یا در همان مکان مسقف چادر بزنید؛ البته درصورتی که هوا مناسب باشد و کیسه خواب، پتو و سایر تجهیزات را با خود به همراه داشته باشید.

اما آن دسته از کسانی که همچنان مصر هستند به دریا سری بزنند، می‌توانند به سمت چالوس بپیچند و بقیه هم که فرصت رفتن به سفر چند روزه را ندارند، به تهران

بازخواهند گشت.