منطقه توریستی آبیدر، نیازمند توسعه طرح‌های گردشگری

گروه گردشگری: نماینده استانداری کردستان، نماینده شهرداری و معاونت عمرانی استانداری، جنگل‌ها و مراتع، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در دفتر مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، در جلسه‌ای برهدایت و حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه نمونه گردشگری آبیدر سنندج تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، در این جلسه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: ۳۵مورد از ۱۲۰۰ منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور مربوط به استان کردستان است و برای ۲ منطقه از این مناطق جهت سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری موافقت‌نامه تاسیس صادر شده است.

وطن دوست افزود: آبیدر که یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان سنندج است، در سال ۹۲ صدور موافقت تاسیس آن به شهرداری واگذار شد و برنامه ما در سال جاری واگذاری مناطق دارای اولویت برای اجرایی کردن و سرمایه‌گذاری زیر نظر ادارات مرتبط و با رعایت قانون و مقررات به سرمایه‌گذار توسط شهرداری سنندج است.

وی تصریح کرد: آبیدر به عنوان مهم‌ترین منطقه نمونه گردشگری استان کردستان و شهر سنندج محسوب می‌شود که باید به زیرساخت‌های گردشگری آن توجهی وی‍ژه‌ای کرد.

وطن‌دوست به بحث ایجاد رصد‌خانه و تله کابین در دامنه آبیدر اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاران فقط به دید سرمایه‌گذاری وارد منطقه آبیدر می‌شوند و به مسائل‌ و قوانین پیش روی اراضی و غیره توجهی ندارند که باید این مد نظر قرار گیرد. وی در ادامه افزود: فراخوان بسته‌های سرمایه‌گذاری در کمیته های ارزیابی و زیر نظر ادارات مرتبط برگزار و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه صیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان گفت: دامنه آبیدر یکی از مناطق گردشگر‌پذیر شهر سنندج و نیازمند توسعه طرح‌های گردشگری است. ما نیز موظفیم تعدادی از طرح‌های گردشگری را در قالب ضوابط و مقررات به سرمایه‌گذار واگذار کنیم تا شاهد توسعه و رونق گردشگری در این منطقه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گردشگر وقتی وارد شهر سنندج می‌شود، تنها جایی که می‌توان وی را هدایت کرد دامنه آبیدر سنندج است و متاسفانه هیچ جاذبه و مکان تفریحی در سطح شهر سنندج وجود ندارد، پس ادارات مرتبط باید دست به دست هم دهند تا طرح‌های گردشگری را در این منطقه اجرایی کنند.