ایسنا: جنگ خونین داخلی در عراق، گردشگران منطقه کردستان این کشور را در ماه ژوئن به نصف کاهش داد. براساس آمارهای اداره گردشگری اقلیم کردستان عراق، این منطقه در ژوئن ۲۰۱۳ میزبان حدود ۲۰۰ هزار گردشگر بود که این رقم در زمان مشابه در سال جاری میلادی به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسید.

به گزارش عرب نیوز، همچنین بسیاری از تورها به مقصد کردستان عراق به‌ویژه تورهای تابستانی و تورهای ویژه سال‌ نو میلادی لغو شده که ادامه این روند می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به صنعت گردشگری این منطقه زیبا وارد کند، این در حالی است که در حال حاضر بیشتر مناطق کردستان عراق در امنیت کامل بوده و هیچ اثری از ناآرامی‌های خونبار گروه تروریستی داعش در آن وجود ندارد.

صنعت گردشگری کردستان عراق که مدتی قبل در نظرسنجی نشریه معتبر نشنال جئوگرافی به‌عنوان یکی از ۲۰ مقصد برتر گردشگری جهان انتخاب شد، در سال‌های پس از سقوط حکومت صدام به دلیل استقرار امنیت رشد چشمگیری داشته و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت گردشگری این منطقه که بیشتر آنها توسط سرمایه‌گذاران اماراتی انجام شده، هر روز بر تعداد گردشگرانش افزوده می‌شد.

کردستان عراق در سال ۲۰۱۳ میزبان حدود ۲ میلیون گردشگر بود و پیش‌بینی می‌شود با توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری به میزبان پنج میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ تبدیل شده و از دبی در امارات پیشی بگیرد.