ایرنا: نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو از امروز، ۲۷ مرداد تا ۲۹ این ماه به میزبانی شهرستان نمونه گردشگری رامسر در مازندران برپا می‌شود. سارا احتشامی، مدیر نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن توانمندی‌های کشور و به‌ویژه استان مازندران در زمینه گردشگری سلامت برپا می‌شود. وی افزود: بخش گردشگری ایران به همراه اتاق اکو، اتاق بازرگانی، اتاق سرمایه‌گذاری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مازندران، بخش دانشگاهی، دانشگاه‌های علوم پزشکی هم‌مرز با کشورهای عضو اکو و دانشگاه‌هایی که در زمینه گردشگری سلامت فعال هستند در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر نمایشگاه گردشگری سلامت اکو تاکید کرد: در این نمایشگاه همچنین بخش‌هایی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی، صادرکنندگان دارو به‌ویژه داروهای گیاهی و شرکت‌های فعال در گردشگری سلامت اختصاص یافته است. احتشامی گفت: با برخی بیمارستان‌های خصوصی کشور نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی خود را در این نمایشگاه به شرکت‌کنندگان در کنفرانس گردشگری سلامت اکو ارائه کنند.

در این کنفرانس علاوه‌بر اندیشمندان ایرانی ۷۰ میهمان خارجی از کشورهای آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور دارند.