عضویت سازمان میراث فرهنگی در شورای‌عالی صادرات غیرنفتی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عضویت رسمی سازمان میراث فرهنگی در شورای‌عالی صادرات غیرنفتی خبر داد و گفت: این شورا پس از وقفه‌ای دوباره تشکیل شده و سازمان میراث فرهنگی از این به بعد دراین شورا دارای حق رای است. مرتضی رحمانی موحد به خبرگزاری مهر گفت: فعالیت‌های گردشگری در داخل کشور و ورود گردشگران خارجی به ایران به‌عنوان یک فعالیت صادراتی، ارز آور است و می‌توان از امتیاز این نگاه صادراتی به گردشگری برای موضوع زیرساخت‌ها و توسعه خدمات گردشگری و تسهیلاتی که می‌شود به آن اختصاص داد استفاده کرد؛ مانند حضور در نمایشگاه‌ها و بازارهای خارجی. بنابراین عضویت سازمان میراث فرهنگی در این شورا چنین مزیت‌هایی دارد.

وی ادامه داد: این شورا ساختار و مکانیزمی در کشور و در سطح مدیران ارشد دارد که صادرات غیرنفتی را ساماندهی می‌کند. همچنین دستگاه‌هایی که در توسعه صادرات ذی‌نفع هستند در این شورا عضو می‌شوند و درباره برخی مقررات و تسهیل صادرات غیرنفتی هم‌اندیشی می‌کنند.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی نماینده این سازمان در شورا است، گفت: با توجه به اینکه این شورا بعد از مدت‌ها تعطیلی دوباره تشکیل شده، پیشنهادها و طرح‌های خود را ارائه می‌کنیم. سازمان میراث فرهنگی قصد دارد به صورت فعال در این شورا حاضر شود. از این به بعد با عضویت ثابت حق رای و اظهار نظر در این شورا را داریم.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، پیش از این عضویت سازمان در شورای‌عالی صادرات غیرنفتی در برنامه پنجم تصریح نشده بود؛ این درحالی است که گردشگری به‌عنوان «صادرات نامرئی» محسوب می‌شود و می‌تواند جایگزین درآمد نفتی باشد.