گروه گردشگری: یک عضو جامعه هتلداران گفت: گروه هتل‌های بین‌المللی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به‌زودی فعالیت خود را به‌صورت زیرمجموعه یک برند واحد آغاز می‌کند.

به گزارش «ایسنا» ایمان زارع‌نیا افزود: از دو سال پیش و با توجه به ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها، تصمیم گرفتیم از این ظرفیت به سود صنعت گردشگری کشور استفاده کنیم؛ بنابراین مذاکره‌ها و مکاتبه‌هایی با فعالان صنعت هتلداری و گردشگری کشورهای عضو جنبش آغاز کردیم و از آنها خواستیم تا به عضویت این زنجیره هتلداری دربیایند. وی توضیح داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بسیاری از هتل‌های شاخص کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها، زیرمجموعه برندهای اروپایی و آمریکایی فعالیت می‌کنند، به همین خاطر مصمم شدیم با راه‌اندازی گروه هتل‌های بین‌المللی نم NAM، ضمن برندسازی در این صنعت، نام ایران را به‌عنوان محور اصلی این ایده و پروژه ثبت کنیم.

ما در این مسیر به هیچ کمک مالی از جانب دولت نیاز نداریم، اما انتظار داریم دولت از این ایده حمایت معنوی کند. وی همچنین از دولت خواست تا شرایط ورود تجهیزات هتلداری را تسهیل کند. زارع‌نیا گفت: صنعت گردشگری ایران زمانی رشد می‌کند که شرایط حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آن فراهم شود و سرمایه‌گذاران از بازگشت سرمایه خود مطمئن شوند و با میل و اعتماد، تمایل به فعالیت داشته باشند. دولت اگر نمی‌تواند به‌دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کند، پس بهتر است با تغییر برخی قوانین و ایجاد شرایط مناسب این امکان را برای افراد دیگر به‌وجود آورد.

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هتلداران، وارد کردن و ترخیص تجهیزات مورد نیازشان از گمرک است. گمرک تجهیزات هتلداری را به‌عنوان کالای لوکس می‌شناسد و به همین خاطر عوارض زیادی مطالبه می‌کند. درحالی‌که این کالاها، موارد مصرفی هتل‌ها هستند و طی چند سال مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرسوده می‌شوند. اگر دولت همین مشکل را برطرف کند، کمک بسیار بزرگی به صنعت هتلداری در کشور کرده است.

وی افزود: دولت همچنین می‌تواند با ایجاد معافیت‌های مدت‌دار مالیاتی برای هتلداران و تغییر نحوه محاسبه هزینه‌های آب و برق هتل‌ها، سرمایه‌گذاران را به حضور در صنعت هتلداری تشویق کند.