دنیای‌اقتصاد، زنجان، اسدالله قربانزاده: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، بر ارتقای هتلینگ مراکز درمانی سطح استان برای اقامت بیماران و همراهان آنها تاکید کرد و با ابراز تاسف از اینکه به‌دلیل بالا رفتن عمر ساختمان‌های مراکز درمانی شاهد فرسودگی بیمارستان‌های استان هستیم، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه بازسازی مراکز درمانی بوده تا برای ارائه خدمات بهتر و توسعه گردشگری سلامت گام برداریم. دکترعلیرضا بیگلری، مرکز آموزش و درمانی آیت‌الله موسوی زنجان را تنها مرکز مجهز نوساز در استان یاد کرد و افزود: این مرکز درمانی و بیمارستان بخش خصوصی بهمن به‌دلیل نوساز بودن جزو مراکز درمانی استاندارد بوده که می‌تواند در توسعه ظرفیت‌های توریسم سلامت استان ایفای نقش کند. این مقام بهداشتی استان، دیدار سفیر آذربایجان با استاندار زنجان طی ماه‌های گذشته را نقطه عطفی برای معرفی ظرفیت‌های پزشکی استان عنوان کرد و گفت: استان در بخش آنکولوژی، سرطان و نازایی این توان را دارد که در درمان بیماران کشورهای حوزه آسیای میانه خدمات‌رسانی کند.

وی با یادی از پروفسور «جواد پرویزی» به‌عنوان یکی از جراحان مرجع دنیا که در آمریکا مشغول کار است، افزود: قصد داریم با راه‌اندازی یک مرکز درمانی در زنجان به نام این پزشک زنجانی زمینه ظرفیت‌های توریسم گردشگری در زنجان را ارتقا دهیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان، از تبدیل بخشی از بیمارستان قدیمی شهید بهشتی زنجان به موزه سلامت خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده قصد داریم با تبدیل این بیمارستان به‌عنوان نماد سلامت، بخشی از تاریخ شهر را زنده نگه داریم.

بیگلری، با بیان اینکه هر چند کشور ترکیه در برخی بخش‌ها به لحاظ امکانات وتجهیزات پزشکی از کشورمان جلوتر است؛ اما به لحاظ خودکفا بودن و تربیت پزشکان متخصص و پایین بودن هزینه‌های درمان، کشورمان پیشقدم است، خاطرنشان کرد: هزینه خدمات پزشکی در ایران۳۰درصد پایین‌تر از ترکیه بوده که می‌تواند، بستر مناسبی برای جذب بیماران از کشورهای منطقه به سمت ایران و به‌طور مشخص زنجان باشد.