درحالی‌که برخی رسانه‌ها تلاش دارند وانمود کنند موضوع اسیدپاشی بر جذب توریست در این شهر بی‌تاثیر بوده، حمید حسینی، خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با استناد به شواهدی از نبود بازدیدکننده و ترک نمایشگاه‌های اصفهان توسط خارجی‌ها خبر داده است. به گزارش «اقتصادنیوز»، شواهد حاکی از کاهش آمار تردد توریست‌ها به‌خصوص توریست‌های ایرانی به این شهر است. پیش از این صداوسیما در بخش خبری ۲۰:۳۰ در گزارشی تلاش کرده‌ بود تا مساله کسادی گردشگری را در اصفهان رد کند. با وجود این، برخی فعالان اقتصادی و کارشناسان این موضوع را رد کرده و می‌گویند اتفاقات اخیر در اصفهان در گردشگری این شهر بی‌تاثیر نبوده است. در همین زمینه حمید حسینی، خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران نیز اعلام کرده است که اسیدپاشی در اصفهان توریست‌ها و حتی خارجی‌‌ها را ترسانده است. وی در روزنوشت خود دراین باره گفته است: «فضای این روزهای کشور تحت تاثیر اسیدپاشی به چند زن در اصفهان شده و بازار شایعه و افترا داغ است، این جریان از یک طرف امنیت روانی جامعه را به هم زده وخانواده‌ها را دل نگران کرده و از طرف دیگر این جریان بر اقتصاد توریسم کشور وخصوصا اصفهان به شدت آسیب خواهد رساند.»

در همین رابطه رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری به خبرنگار «میراث فرهنگی» گفت: امروز برنامه‌های دولت برای توسعه گردشگری در معرض خطر است. باید با این پدیده شوم با جدیت برخورد شود. جواد هروی، با تاکید بر اینکه «رمز بقای یک جامعه امنیت است» افزود: تا زمانی که امنیت پایدار در جامعه توسط مدیران پیگیری شود، می‌توانیم امیدوار باشیم به اینکه در عرصه‌های مختلف مثل گردشگری پیشرفت خواهیم کرد و شاهد حضوری جدی‌تر باشیم. او خاطرنشان کرد: موضوع اسید پاشی در اصفهان زمانی به وقوع پیوسته که دولت برنامه‌هایش را برای توسعه گردشگری آغاز کرده است. بنابراین زمانی که دولت به دنبال برنامه‌ریزی برای توسعه فضای حضور گردشگران در کشور است، باید با قدرت از امنیت خودمان دفاع کنیم. اینکه الان حرکت‌هایی این‌گونه به‌وجود می‌آید، نشان می‌دهد برنامه‌های دولت در حال به هم ریخته‌شدن هستند.

به عقیده هروی، اتفاق‌های این‌چنینی جز سلب امنیت اجتماعی و ایجاد یک بستر ناامن که می‌تواند دغدغه‌ها را افزایش و حضور میهمان‌های خارجی را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را پس بزند، هیچ بازتاب دیگری ندارد. وی تاکید کرد: بازتاب این حرکت‌ها برخلاف آنچه تصور می‌شود خیلی عمیق و جدی است. یعنی اگر چنین حرکتی به وجود بیاید ما باید مدت‌ها تلاش کنیم تا این نگاه منفی را از جامعه پاک کنیم. به همین خاطر دستگاه‌های امنیتی باید با شدت به این موضوع ورود پیدا می‌کردند و نمی‌گذاشتند کار به اینجا برسد.

همه اینها در حالی است که گفته می‌شود این روزها اصفهان روزانه پذیرای هزار توریست خارجی است و این اتفاقات می‌تواند صدمات جدی به بدنه توریسم این شهر و در مجموع ایران وارد کند.