موزه لوور ابوظبی اعلام کرده است بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی جهان را دسامبر ۲۰۱۵ با نمایش آثاری از جهان شرق و غرب، برگزار می‌کند. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، به نقل از «نشنال لوور» ابوظبی که ادعای عنوان موزه منحصربه‌فرد جهان را دارد، با همکاری موزه لوور پاریس به‌زودی نمایشی از اشیای هنری درحوزه باستان‌شناسی و هنرهای تزئینی غرب را خواهد داشت. لوور ابوظبی با ۶۳۰ میلیون دلار هزینه نمایشگاهی هنری برگزار می‌کند و ادعا می‌شود بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی در سطح جهانی است که از سال ۱۸۷۰ یعنی زمان افتتاح موزه هنر مترو پولیتن نیویورک تاکنون برگزار شده است.

این موزه در جزیره سعدیات و در زمینی به مساحت ۷۰۰ هزار فوت مربع قرار است با امانت گرفتن ۳۰۰ اثر هنری از ۱۳ موزه فرانسه ازجمله موزه ونسان ون گوگ، لئوناردو داوینچی، کلود مونه، اندی وارهول و هنری ماتیس، دسامبر ۲۰۱۵ نمایشگاه شگفت‌انگیزی را برگزار کند. در کنار این آثار به‌زودی از مجسمه‌ای از الهه هندو - شیوا- نیز در مجموعه آثار دائمی موزه پرده‌برداری می‌شود. این نمایشگاه همچنین شامل انواع نقاشی و مجسمه‌ها و ماسک‌ها و گلدان‌ها و اشیای مختلف از عصر برنز تا هنر پاپ است که مجسمه‌ای ۴۰۰۰ ساله از حاکم میان رودان - گودا - را نیز در خود جای می‌دهد.

نکته شگفت آن است که در شرایطی که بیشتر کشورها و گروه‌های فرهنگی خواستار بازگشت و نگهداری از آثار هنری فرهنگی خود در کشور متبوع خود هستند، رئیس انجمن جهانی هندوییسم در بیانیه‌ای در نوادای آمریکا، اقدام موزه ابوظبی را درباره این مجسمه شیوا تایید کرد و حتی مالکان این موزه را تشویق کرد که آثار هنری بیشتری از آیین هندو را در کلکسیون دائمی خود قرار دهند.