آلمان همچنان در جذب گردشگر رکورددار است

کشور آلمان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری اروپا برای پنجمین سال پیاپی در عرصه جذب توریست رکوردشکنی می‌کند. صنعت رو به رشد گردشگری آلمان که ۱۷ درصد آن به گردشگران بین‌المللی و بخش عمده آن به توریسم داخلی اختصاص دارد، امیدوار است در سال جاری، همچنان به روند رو به رشد خود برای پنجمین سال پیاپی ادامه دهد. به گزارش «ایسنا»، بنابر جدیدترین آمار و ارقام، از ماه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳۱ میلیون نفر شب در کشور آلمان ثبت شده است که حاکی از افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی است.

در سال گذشته میلادی ۱۶۵میلیون گردشگر داخلی و در مقابل ۳۱.۵ میلیون نفر گردشگر خارجی از این کشور اروپایی دیدن کردند که این امر حاکی از آن است که صنعت گردشگری آلمان به میزان قابل توجهی متکی به توریسم بومی است. بنابر اعلام هیات ملی گردشگری آلمان‌، خدمات پزشکی ارائه‌شده در این کشور از لحاظ کیفیت و کمّیت در جایگاه چهارم جهان قرار دارد و همچنین جایگاه دوم گردشگری دریایی پس از کشور انگلستان را دارا است و ۲۷درصد از سهم مسافران دریایی را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داده است.

همچنین براساس آمار ارائه‌شده از سوی هیات ملی گردشگری آلمان‌، تعداد گردشگران بین‌المللی در آلمان از رقم ۲۴.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۹ به ۳۱.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۳ رسید و هزینه گردشگران خارجی نیز از ۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ به ۵۳.۸ میلیارد دلار در ۲۰۱۳ رسیده است.

از سوی دیگر در فاصله زمانی بین سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تعداد آلمانی‌هایی که کشور را به قصد سایر نقاط جهان ترک کرده‌اند با کاهش اندکی رو به رو بوده و از ۸۵.۵ میلیون نفر به ۸۴.۵ میلیون نفر رسیده است. درآمد هتل‌های آلمانی نیز در این فاصله زمانی و به جهت افزایش گردشگران داخلی و خارجی از ۱۰.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ به ۱۴.۶ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی رسید و رشد ۳۷/۹ درصدی را ثبت کرده است.