جاده هراز علاوه‌بر مناظر زیبای اطراف آن هر ساله میزبان انبوه گردشگرانی است که در پیچ و خم‌ها و جاده‌های فرعی آن به مناطق خوش آب و هوا و پهنه‌های وسیع پناه می‌برند؛ پهنه‌هایی که در این فصل برگ‌ریزان زرد و قرمز و نارنجی شده‌اند. چنانچه برای رفتن به جنوب، کرمان یا اردبیل زمان ندارید، جاده هراز در نزدیکی شماست. می‌توانید یک روز تعطیل را با خانواده و دوستان در اماکن گردشگری این جاده بگذرانید. آبگرم بایجان می‌تواند یکی از گزینه‌های سفر شما باشد. این آبگرم در ۱۱ کیلومتری شمال بخش گزنک در شمال جاده هراز قرار گرفته است. جاده ماشین‌رو تا حاشیه آبگرم بایجان وجود دارد، پس نیازی هم به پیاده‌روی ندارید. آبگرم دیگر این جاده اسک نام دارد. برای رسیدن به این آبگرم باید خودتان را به ۱۳ کیلومتری پلور برسانید. همانند بایجان، جاده‌ای تا نزدیکی آبگرم کشیده شده است؛ همچنین در آنجا می‌توانید غار اسک را ببینید.

دشت منظریه و گل زرد یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی

جاده هراز است. دشت لار از جمله مقصدهایی است که طبیعت‌گردان برای رسیدن به آن باید از منظریه بگذرند، اما خانواده‌هایی هم هستند که ماشین خود را در این دشت پارک کرده و روز خود را در آنجا می‌گذرانند. کافی است در مسیر این جاده به فرعی منظریه بپیچید ابتدای راه کمی پرپیچ و سربالایی است اما چند دقیقه‌ای که بگذرد دشت بر شما نمایان می‌شود و آن سربالایی محدود ابتدایی را از یاد خواهید برد.

اگر به آبگرم و دشت علاقه‌ای ندارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به آبشار ملک بهمن- آبشار بزرگی در بالای

ده شونادشت- سری بزنید. بازدید از یک قلعه بزرگ ساسانی می‌تواند جنبه باستان‌شناسی سفر شما را نیز تکمیل کند. برای رسیدن به این آبشار و قلعه باید از روستا ۳۰ دقیقه زمان در

نظر بگیرید.