مدیر بخش گردشگری دبی و خاورمیانه تایلند از دورخیز تایلند برای جذب گردشگران مسلمان خبر داد. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، نهاد گردشگری تایلند TAT، امسال در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هتلداری، گردشگری و خدمات وابسته حضور داشت و در این راستا طی نشستی صمیمی با اصحاب رسانه که با حضور مسوولان بلند پایه این کشور برگزار شد، به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت گردشگری تایلند پرداخت. با توجه به افزایش روز افزون مسلمانان جهان که سبب شده تعداد آنها به حدود یک میلیارد نفر برسد، توسعه گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان در برنامه توسعه گردشگری بسیاری از کشورها از جمله تایلند قرار گرفته، چنانکه این کشور در میان ۱۰ مقصد دوستدار گردشگران مسلمان در جهان برگزیده شده است و سالانه حدود

۲۵ میلیون گردشگر را جذب می‌کند.

«چالمارسک سورانت» مدیر بخش گردشگری دبی و خاورمیانه تایلند با تاکید بر این نکته که تایلند درصدد جذب گردشگران مسلمان برآمده‌است، در این خصوص گفت: در دسترس بودن غذاهای حلال، تسهیلات ویژه نمازگزاران و اقامتگاه‌های متناسب با نیاز مسلمانان از ویژگی‌های مقاصد گردشگری در تایلند به شمار می‌رود.

به منظور معرفی طبیعت مهمان‌پذیر فرهنگ تایلندی و جنبه‌های گوناگون آن، نهاد گردشگری تایلند در سال ۲۰۱۵، کارزار فراگیری را با شعار «کشف فرهنگ تایلند در سال ۲۰۱۵» به راه انداخته است. این کارزار در تلاش است تا راز جنبه‌های بی‌نظیر فرهنگ تایلندی مانند غذا، هنر و سلامتی، سبک زندگی، شادی و عقلانیت تاریخی این کشور را برای جهانیان بازگو کند. به گفته سورانت، تایلند تلاش بسیاری برای جذب گردشگران ایرانی در پیش گرفته، چنانکه مقاصد جدید برای جذب خانواده‌های ایرانی را در بسته‌های سفر قرار داده‌ است. او با اشاره به سفر حدود ۸۰ هزار گردشگر ایرانی در سال ۲۰۱۴ به تایلند گفت: «شهرهای چیانگ مای، هواهین، کوسامویی و کرابی را برای سفر خانواده‌های ایرانی در نظر گرفته‌ایم. مقاصد مجلل تا طیف گسترده‌ای از خدمات برای تک تک اعضای خانواده، ویژگی بارز سفر به تایلند است. مدیر بخش گردشگری دوبی و خاورمیانه تایلند همچنین اظهار کرد که در سال گذشته میلادی تنها ۵ هزار تایلندی به ایران سفر کرده اند و ادامه داد: بخشی از آنها به شهرهای باستانی ایران مثل شیراز و اصفهان رفتند و بخشی هم که عمدتا مسلمان بودند، به قصد سفر به مشهد و قم به ایران آمدند.