رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فقط سه نقطه از ایران است که مشکل اقامتی ندارد. به گزارش «ایسنا»، مسعود سلطانی‌فر گفت: به جز مشهد، کیش و سرعین در تمام کشور و به خصوص اصفهان و شیراز دچار مشکلات زیادی در بخش اقامت گردشگران هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشهد نیمی از حجم هتل‌های کشور را در خود جای داده و روند خوبی در زمینه توسعه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها دارد که این مساله با توجه به اینکه این شهر مقصد اصلی گردشگران خارجی در کشور به شمار می‌رود، بسیار مهم است. سلطانی‌فر گفت: نیمی از گردشگران خارجی، سفر خود را از مشهد آغاز می‌کنند و پس از آمدن به مشهد و زیارت به سایر نقاط کشور می‌روند که این موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: برای توسعه گردشگری در کشور به اقدامات زیرساختی از قبیل راهسازی، تقویت خطوط ریلی، جاده‌ها و هتل‌سازی نیاز داریم که در این زمینه با همکاری بخش خصوصی فعالیت‌های مختلفی در سطح کشور در حال انجام است.

گردشگری مذهبی ساماندهی می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از تهیه دستورالعمل ساماندهی گردشگری مذهبی و پیوست فرهنگی آن خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی رحمانی موحد در این‌باره اظهار کرد: در موضوع مربوط به کارگروه ساماندهی گردشگران ورودی و زوار عراقی، ۴ جلسه رسمی با همه دستگاه‌های مرتبط با این حوزه داشتیم و همه موضوعاتی را که در این رابطه وجود داشت، بررسی کردیم.

وی اضافه کرد: در نهایت دستورالعملی از این جلسات تهیه شد که وظایف، شیوه‌های تکریم و توجه به زوار و سیاست‌ها را مشخص می‌کند. این دستورالعمل به‌زودی به همه دستگاه‌های عضو ابلاغ می‌شود. وی اضافه کرد: در سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهور به عراق، یکی از مدیران معاونت گردشگری، مذاکرات مرتبط با این موضوع را انجام داد و در نهایت سند پاراف شد و این برنامه به امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران و وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق رسید.