گروه گردشگری: رئیس کمیسیون گردشگری و عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی در مجلس آلمان گفت: بسیاری از شهروندان آلمان متقاضی سفر به ایران هستند و سفارت ایران در برلین همکاری خوبی برای صدور روادید با شرکت‌های گردشگری آلمان انجام داده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، هایکه برمر و هیات همراهش که در راستای توسعه روابط گردشگری ایران و آلمان در کشورمان به‌سر می‌برند، پس از دیدار با برخی نمایندگان مجلس ایران و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با استاندار اصفهان دیدار کرد. به گزارش «ایرنا»، وی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و آلمان و مناسبات فرهنگی دو ملت گفت: آلمانی‌ها علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران و لغو تحریم‌ها هستند و ما امیدواریم مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران سریع‌تر لغو شود. عضو کمیسیون گردشگری مجلس آلمان با بیان اینکه تقویت ارتباطات فرهنگی ایران و آلمان مورد حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس آلمان قرار دارد، افزود: در دیدار با نمایندگان مجلس ایران گفت‌وگوهای خوبی در زمینه گسترش ارتباطات فرهنگی و گردشگری دو کشور انجام شد و در این دیدارها از نمایندگان مجلس ایران برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین دعوت به عمل آوردیم. برمر شرکت نمایندگان مجلس ایران در این نمایشگاه را عاملی برای تقویت صنعت گردشگری و برقراری ارتباطات فرهنگی دو ملت بیان کرد. این نماینده مجلس آلمان با اشاره به عقد خواهرخواندگی اصفهان با فرایبورگ، آمادگی کمیسیون گردشگری آلمان را برای همکاری و حمایت از طرح‌های گردشگری اصفهان اعلام کرد و خواستار همکاری و تبادل اطلاعات علمی و دانشجو بین دانشگاه‌های اصفهان و آلمان شد.

خط مستقیم اصفهان و آلمان راه‌اندازی شود

استاندار اصفهان نیز در این دیدار آمادگی این استان را برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران آلمانی در مراکز سیاحتی و طرح‌های گردشگری اصفهان اعلام کرد. رسول زرگرپور همچنین خواستار برقراری خط مستقیم هواپیمایی بین اصفهان و آلمان شد و گفت: ارتباط خط هواپیمایی بین اصفهان و ترکیه برقرار شده و تاثیر بسزایی در تقویت صنعت گردشگری طرفین داشته است.

وی افزود: شرایط خوبی برای گسترش ارتباطات فرهنگی و تقویت صنعت گردشگری دو کشور ایران و آلمان وجود دارد و اصفهان می‌تواند نقش خوبی را در این زمینه ایفا کند. به گزارش

«دنیای اقتصاد»، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و گردشگری مجلس آلمان در حالی با هدف توسعه روابط فرهنگی و گردشگری این کشور با جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت‌وگو با همتایان ایرانی خود، همچنین مذاکره با مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کشورمان سفر کرده‌اند که در یکی، دو سال اخیر، اقبال عمومی آلمانی‌ها برای سفر و سرمایه‌گذاری در ایران رو به افزایش است؛ به گونه‌ای که به گفته یکی از اقتصاددانان آلمانی، برخی سرمایه‌گذاران این کشور مترصد رفع تحریم‌ها هستند تا به‌زودی برای سرمایه‌گذاری در کشورمان اقدام کنند. روابط فرهنگی دو کشور نیز از پیشینه‌ای تاریخی برخوردار است و فهم مشترکی که بین دو ملت با پشتوانه تاریخی وجود دارد، زمینه‌های متعددی برای گسترش و تداوم ارتباط بین مردم دوکشور به‌وجود می‌آورد.