معاون صنایع‌دستی کشور ابراز امیدواری کرد که برنامه ششم توسعه به عنوان یکی از آخرین امیدهای صنایع‌دستی، جان تازه‌ای به این حوزه بدهد. بهمن نامور‌مطلق درباره نگرانی جایگاه صنایع‌دستی در برنامه ششم توسعه به «ایسنا» گفت: «همه ما منتظریم. با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در ابلاغیه خود داشتند، امیدواریم که برنامه‌ریزان به این موضوع توجه کنند.»

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در همین رابطه گفته بود: «هفته آینده اتفاقات صورت گرفته صنایع‌دستی در برنامه ششم توسعه نهایی می‌شود.» سعید شیرکوند درباره آخرین اتفاقات صورت گرفته صنایع دستی در برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرده بود: «برنامه ششم توسعه در حال بررسی است و در این‌باره جلساتی هم تشکیل شده و به محض اینکه برنامه نهایی شود، آن را اعلام می‌کنیم.» معاون صنایع‌دستی در ادامه گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد: «ما در انجمن صادرات یک نفر را مامور کردیم تا مشکلات اعضای ۳۰ نفری این انجمن را حل کند، این ۳۰ نفر همگی صادرکننده و تاجران صنایع‌دستی هستند و اگر این تعداد کارشان به خوبی پیش برود، قطعا ۳۰۰ هزار نفر پیشرفت کرده‌اند. هم‌اکنون در حال راه‌اندازی تشکل ۳۰ تا ۵۰ نفری از بهترین طراحان صنایع‌دستی هستیم تا با گفت‌وگو و تعامل علمی پیشرفت‌های لازم را داشته باشند.»

نامور مطلق همچنین درباره نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی در محله عودلاجان و روند کاری آن توضیح داد: «در حال حاضر این بازارچه به صورت آزمایشی شروع به‌کار کرده و حدود ۲۰ حجره در آن فعال هستند. ما علاقه‌مند هستیم که این بخش انحصارا در دست صنایع دستی باشد و در حال گرفتن مصوبه آن هستیم. امیدواریم هرچه زودتر مابقی غرفه‌های این بازارچه ‌راه‌اندازی شود.» به اعتقاد وی، با راه‌اندازی بازارچه عودلاجان یک محله نجات پیدا خواهد کرد و صنایع‌دستی نیز جایگاهی پیدا می‌کند که بتواند کالاهایش را در سطح بازار و استان تهران توزیع کند.

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد که در منطقه دیگر از تهران بازار مخصوص صنایع‌دستی مثل بازار مبل یافت‌آباد که مختص مبل است داشته باشیم و بتوانیم این بازارچه را در اصفهان یا تهران نیز راه‌اندازی کنیم. وی افزود: «در همین رابطه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نامه‌ای را تهیه کرده تا به دست شهردار تهران برساند و در حال حاضر منتظر پاسخ آن هستیم. امیدواریم به‌طور کلی شهرداری‌ها از صنایع‌دستی حمایت بیشتری کنند.» وی یادآور شد: «در همه دنیا شهرداری‌ها در کشورهای آسیای شرقی از صنایع‌دستی بسیار خوب حمایت می‌کنند و مراکزی را ساخته‌اند که در اختیار هنرمندان و تاجران قرار داده‌اند. متاسفانه ما هنوز در حوزه صنایع‌دستی از بضاعت‌های شهرداری استفاده نکرده‌ایم.»