سیمان شاهرود 450 ریال سود نقدی تقسیم کرد
گروه بنگاه‌ها- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان شاهرود تقسیم مبلغ 450 ریال سود نقدی برای هر سهم سال 90 را تصویب کرد.

در این مجمع که با حضور بیش از ۵۶ درصد سهامداران برگزار شد، آقای سیدشفیعی به عنوان رییس مجمع، آقایان بیژن جواهری و داریوش باقری با عنوان ناظر و آقای محمدرضا بازوی به عنوان دبیر مجمع حضور داشتند.
آقای منصور قدمی، مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود در مجمع مزبور ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 90 به سوالات سهامداران نیز پاسخ داد.
همچنین براساس تصمیمات این مجمع روزنامه‌های دنیای‌اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شدند.
تاریخچه
شرکت سیمان شاهرود در تاریخ ۲۶/۹/۱۳۶۳ به صورت سهامی خاص تاسیس و طی شماره ۲۱۲/۲۴۸ در تاریخ ۲۶/۹/۱۳۶۳ در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان شاهرود به ثبت رسیده است. نوع شرکت در ابتدا سهامی خاص بوده که بعدا براساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۱۴/۳/۱۳۶۶ به سهامی عام تغییر و در تاریخ ۲۷/۱/۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسیده و در تاریخ ۲۱/۸/۱۳۸۳ در بورس اوراق بهادار تهران و در تاریخ ۶/۱۰/۱۳۸۹ در بورس کالا پذیرفته شده است.
موضوع فعالیت شرکت براساس ماده سه اساسنامه عبارت است از تولید سیمان و به طور کلی اقدام به هر نوع فعالیت تجاری و صنعتی مجاز.
سرمایه شرکت
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 2.718.421.000 ریال شامل 2.718.421 سهم به ارزش اسمی 1000 ریالی بوده که طی چند مرحله به مبلغ 450.000 میلیون ریال شامل تعداد 450 میلیون سهم 1000 ریالی در تاریخ 5/10/1390 افزایش یافته است.
مروری بر وضعیت صنعت سیمان و جایگاه سیمان شاهرود در سال مالی ۹۰
مهم‌ترین اتفاق در سال 90 اجرای برنامه صادراتی در صنعت سیمان بود که محقق گردید.
از مقدار کل صادرات انواع سیمان تولیدی صنعت سیمان به خارج کشور به میزان ۱۰.۱۲۰.۰۰۰ تن ۲۹۶ هزار تن توسط این شرکت به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و عراق صادر گردید که نشان می‌دهد حدود سه ‌درصد کل صادرات کشور توسط این شرکت انجام شده است.
همچنین طی سال 1390 میزان فروش داخل کشور سیمان در کل کشور توسط صنعت سیمان به مرز 65.692.000 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 89 رشد هفت‌درصدی را نشان می‌دهد.
با عنایت به راه‌اندازی کارخانجات جدید تولید سیمان در شرق کشور و کاهش تقاضا با توجه به وضعیت ساخت و ساز به‌رغم تولید انواع سیمان تیپ ۳۲۵-۱ و ۴۲۵-۱ و ۵۲۵-۱، تیپ دو، تیپ سه (سیمان زودگیر) و تیپ پنج با بهترین کیفیت به لحاظ عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان وجود داشت که به واسطه تنوع محصول و کیفیت پایدار و مطلوب و توجه ویژه صادرات مقادیر بودجه سال مالی مذکور تحقق یافته است. در سال ۹۰ شرکت رتبه بهترین کیفیت سیمان در کل کشور را از آن خود کرد که مرهون تولید با کیفیت سیمان بوده است.
استراتژی‌های اصلی شرکت
- کاهش قیمت تمام شده از طریق کاهش هزینه‌های مالی
- افزایش سهم بازار
- توسعه صادرات
- تسلط بر فن‌آوری
- تنوع محصول
- ثبات کیفیت
- تعامل با مشتریان.
برنامه‌های آتی سیمان شاهرود
*‌‌گسترش بازارهای فروش محصولات در استان‌های تهران و مازندران و ورود به بازارهای جدید صادراتی در کشورهای روسیه، ‌تاجیکستان، ازبکستان و آذربایجان.
* حفظ و افزایش سهم بازار در کشور ترکمنستان و تنوع بخشی در ارسال کالاهای صادراتی در مسیر حمل زمینی، دریایی و ریلی.
* حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در روسیه، آسیای میانه و کشور عراق
* فروش سیمان در بورس کالا و اولویت شرکت صادرات می‌باشد.
* تولید محصولات و معرفی محصولات جدید
* تولید و فروش بتن آماده و قطعات بتنی
* مشارکت با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تکمیل سکوی اختصاصی بارگیری سیمان در ایستگاه راه‌آهن شاهرود به منظور تسریع و تسهیل در ارسال محصولات صادراتی
* سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی خطوط تولید با توجه به استانداردهای زیست‌محیطی.
* سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولید از بازیافت حرارتی از خطوط تولید به منظور صرفه‌جویی مصرف انرژی.
* تمرکز بر استراتژی‌های انرژی شرکت جهت کاهش هزینه‌های انرژی با توجه به اجرای طرح هدفمندشدن یارانه‌ها.