شرکت سیمان شاهرود (سهامی عام) به ازای هر سهم ۴۵۰ریال سود به سهامداران پرداخت می‌کند. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان شاهرود با حضور بیش از ۵۰درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات‌مدیره، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس روز چهارشنبه گذشته در مجتمع فرهنگی - رفاهی الهیه تهران برگزار شد. در این جلسه که به ریاست سیدشفیع برگزار شد، پس از ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره توسط مهندس باقری‌فر، مدیرعامل شرکت، قرائت گزارش حسابرس و تصویب صورت‌های مالی، مقرر شد به ازای هر سهم، مبلغ ۴۵۰ریال سود به سهامداران پرداخت شود. باقری‌فر در گزارش عملکرد هیات‌مدیره با اشاره به تحقق ۹۶درصدی پیش‌بینی تولید کلینکر در این شرکت گفت: در سال مالی مورد گزارش، شرکت سیمان شاهرود توانسته است بیش از ۷۵۰هزار تن کلینکر تولید کند. وی افزود: به دلیل مشکلاتی چون تعویض سیستم برق موتور و تعمیرات اساسی آن، سرمای شدید زمستان و قطع گاز و اختلال در سیستم حمل‌ونقل، مقداری از پیش‌بینی تولید محقق نشده است.

مدیرعامل سیمان شاهرود در ادامه به عملکرد واحد معدن به منظور طرح توسعه اشاره کرد و گفت:‌ عملیات اکتشاف در معدن مارن و منطقه محمد‌آباد پایان یافته و نمونه‌ها آنالیز شده است. همچنین پروانه اکتشاف برای محدوده خاک فرقان درخواست شده و اکتشافات مرحله نیمه تفضیلی، انجام شده است. باقری‌ فر افزود: ادامه عملیات آماده‌سازی جبهه کارهای جدید در معدن سنگ‌آهک، انتقال محل دپوی آهن و افزایش سطح محل دپوی سنگ‌آهن، تهیه نقشه‌های توپوگرافی، پیگیری الحاق قسمتی از محدوده معدن دامن کوه به محدوده خاک رس محمدآباد از طریق وزارت صنایع و افزایش ماشین‌آلات راه‌سازی و ناوگان حمل‌ونقل شرکت از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در واحد معدن شرکت سیمان شاهرود است.

مدیرعامل سیمان شاهرود در ادامه مجمع عملکرد واحد بازرگانی را مورد بررسی قرار داد و گفت: از مجموع ۸۴۸هزارتن سیمان تولید شده کارخانه در سال ۸۶ و ۳۴۶۲تن موجودی سیمان از سال قبل مقدار ۸۵۰هزارتن آن به مشتریان تحویل شده است که این مقدار تحویل، بیش از ۱۰۰درصد تولید کارخانه را شامل می‌شود. وی ادامه داد: از کل مقدار سیمان تحویلی، مقدار ۹۳۰تن سیمان پاکتی معادل ۱۱/۰درصد کل تحویل، به کشور عراق صادر شده است.

باقری‌فر سپس به برسی نسبت‌های سودآوری شرکت پرداخت و گفت: پیش‌بینی سود هر سهم بر اساس بودجه تعدیل شده مورخ ۱۸/۴/۸۶ بر اساس سرمایه ۳۰۰میلیارد ریالی مبلغ ۴۷۵ریال بوده که پس از تهیه صورت‌های مالی به ۴۸۰ریال افزایش یافته است. وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی طرح توسعه شرکت گفت: با راه‌اندازی این طرح، میزان تولید و بارگیری سیمان در این شرکت به هفت‌هزار تن در روز می‌رسد که با توجه به ترافیک جاده دسترسی کارخانه، مذاکراتی با اداره راه و ترابری سمنان و استانداری صورت گرفته و قرار است با تحویل ۲۰هزار تن سیمان طی سه سال، عملیات اجرایی یک طرفه کردن جاده انجام شود.