مجمع عمومی عادی سالانه شرکت داروسازی زهراوی سه‌شنبه، بیست و دوم خرداد ماه جاری با حضور اکثریت سهامداران در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، ریاست این مجمع بر عهده دکتر سهراب مجیدی بود و نظارت بر جلسه را سعید افخمی و سیروس اسدی بر عهده داشتند و دکتر باقری هم دبیری مجمع را بر عهده داشت.
بنابر این گزارش، در مجمع این شرکت پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، صورت‌های مالی تصویب و مقرر شد که 70میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم شود.
گزیده‌ای‌ از گزارش هیات‌مدیره به مجمع
برنامه استراتژیک شرکت داروسازی زهراوی در چارچوب راهبرد توسعه صنعت داروسازی که خود بخشی از راهبرد توسعه اقتصادی کشور می‌باشد، تدوین و در حال اجرا است، شرکت با ترسیم چشم انداز پیشگام بودن در تولید کپسول‌های نرم و داروهای تحت لیسانس و با نام برند در کشور و با عنایت به تبیین استراتژی‌های اثربخشی ایجاد همکاری مشترک، ارتقا سطح GMP، توسعه بازار، تنوع همگون محصولات تولیدی و تمرکز بر تولید داروهای انحصاری توانسته است در مسیر نیل به اهداف بلند مدت گام‌های موثری بردارد. در این خصوص به موارد ذیل می‌توان اشاره نمود:
-ادامه فعالیت‌های آغاز شده در سال قبل جهت ایجاد شرایط و فضای مناسب تولیدی به ویژه تولید و فروش داروهای تحت لیسانس با شرکت‌های معتبر دنیا.
-ارتقای سطح GMP شرکت به سطح قابل انتظار و مورد قبول در صنایع داروسازی دنیا.
-تامین منابع انسانی دارای مدارج علمی و تخصصی لازم و گسترش دامنه فعالیت‌های آموزشی در سطوح مختلف رده‌های مسوولیتی و جایگزینی تدریجی این نیروها با نیروهای دارای سطوح آموزشی پایین‌تر.
-برنامه‌ریزی تولید داروهای جدید با تکنولوژی‌ و ارزش افزوده بالا.
-تولید و فروش داروهای انحصاری و جایگزین داروهای وارداتی و صرفه‌جویی در مصارف ارزی کشور.
-تهیه و تدوین DMF صادراتی داروهای تولیدی و ارسال به کشورهای منطقه و آفریقایی جهت توسعه بازار فروش.
در جهت نیل به اهداف فوق و تحقق برنامه‌های تولید و فروش داروهای جدید، مصارف ارزش شرکت از میزان ۴میلیون دلار به طور متوسط در سنوات قبل به ۱۶میلیون دلار در سال ۸۴ و ۳۲میلیون دلار در سال ۸۵ بالغ گردیده است.
افزایش جهشی مصارف ارزی طبیعتا افزایش نیاز به منابع ریالی را هم با همین ضریب ضروری ساخته است. با عنایت به مقررات و ضوابط سیستم بانکی، گذر از این مرحله بحرانی تدابیر خاص و مساعدت و همکاری نزدیک سیستم بانکی را ایجاب می‌نمود. لذا در سال مالی 1385 ضمن استفاده از منابع مالی بانکی در حداقل مبالغ مورد نیاز اقدامات لازم جهت انجام گشایش اعتبارات اسنادی با شرایط «ریفایناس» و «دیفرپیمنت» صورت گرفت به طوری که در سه ماه سوم سال‌مدیریت شرکت توانست موافقت مدیران شرکت روش سوئیس مبنی بر خرید ماده اولیه سل سپت به صورت «دیفرپیمنت» 4ماهه را جلب نماید. این اقدام اثرات قابل ملاحظه‌ای در کاهش منابع ریالی مورد نیاز در خرید‌های خارجی داشته و خواهد داشت.