مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان شاهرود با حضور بیش از 50 درصد سهامداران تشکیل شد.ریاست این جلسه بر عهده آقای حسین فاتح بود و نظارت آن را آقایان بیژن جواهری و علیدوستی عهده‌دار بودند. همچنین محمدرضا بازوی مدیرمالی شرکت، سمت منشی مجمع را بر عهده داشتند. مدیرعامل سیمان شاهرود در این مجمع به ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی 93 پرداخت و از افزایش تولید و فروش سیمان طی سال گذشته خبر داد.مهندس علی‌اصغر گرشاسبی همچنین به مازاد کلینکر در کارخانه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته از طرف انجمن صنفی سیمان، سیمان سال پررونقی را تجربه کند.در این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 500 ریال سود به ازای هر سهم به تائید حاضران جلسه رسید. پیام هیات مدیره
مروری بر وضعیت صنعت سیمان و جایگاه شرکت سیمان شاهرود در صنعت در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ از مقدار کل صادرات انواع سیمان و کلینکر تولیدی صنعت سیمان به خارج کشور به میزان ۱۸۹۳۴۴۰۰ تن، ۵۹۵۱۶۴ تن سیمان و کلینکر توسط این شرکت به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، روسیه، قزاقستان و تاجیکستان صادر گردید که نشان می‌دهد حدود ۲/۳ درصد کل صادرات کشور توسط این شرکت انجام شده است.
همچنین طی سال ۱۳۹۳ میزان فروش توسط شرکت‌های داخلی به مرز ۵۳۶۳۵۸۲۶ تن رسید که میزان ۱۰۴۲۱۴۸ تن از آن سهم فروش شرکت سیمان شاهرود بود که ۲ درصد از آن را تشکیل می‌دهد.
به‌رغم راه‌اندازی کارخانجات جدید تولید سیمان و کاهش تقاضا و عدم رشد موردنظر در ساخت و ساز و مصرف سیمان که عدم تعادل بین عرضه و تقاضا را به همراه داشته، این شرکت توانسته با شناسایی مشتریان جدید صادراتی و تقویت بازارهای سنتی و نیز تقویت ناوگان ریلی، سهم فروش خود در کل کشور را حفظ نماید.

تاریخچه
شرکت سیمان شاهرود در تاریخ ۲۶/۹/۱۳۶۳ به صورت سهامی خاص تاسیس و طی شماره ۲۱۲/۲۴۸ مورخ ۲۶/۰۹/۱۳۶۳ در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان شاهرود به ثبت رسیده است.
نوع شرکت در ابتدا سهامی خاص بوده که بعدا به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 14/3/1366 به سهامی عام تغییر و در تاریخ 27/1/1377 با ظرفیت 2300 تن کلینکر به بهره‌برداری رسیده و در تاریخ 21/8/1381 در بورس اوراق بهادار تهران و در تاریخ 6/10/1389 در بورس کالا پذیرفته شده است.
بهره‌برداری از خط ۲ تولید در تیرماه ۱۳۸۸ با ظرفیت ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز آغاز شد.

استراتژی‌های اصلی شرکت
افزایش سود خالص هر سهم، مدیریت هزینه، افزایش صادرات و جست‌وجوی بازارهای جدید، بهینه‌سازی در مصرف انرژی، اجرای مناسب PM، رعایت قوانین زیست‌محیطی، بهبود در تحویل به موقع به مشتریان، افزایش رشد و یادگیری سازمانی با اجرای سیستم‌های نوین مدیریت (…MIS,EFQM,IMS) ، استفاده از قوانین بازنشستگی و جانشین پروری و بهبود ساختار منابع انسانی شرکت می‌باشد.

سرمایه شرکت
سرمایه شرکت در تاریخ 25/9/1368 مبلغ 2718 میلیون ریال شامل 271800 سهم به ارزش اسمی 10000 ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ 450 میلیارد ریال شامل تعداد 450 میلیون سهم 1000 ریالی در تاریخ 5/10/1390 افزایش یافته است.
ترکیب سهامداران عمده شرکت به شرح ذیل است:
شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین 06/49 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر 51/3 درصد، شرکت سهامی بیمه ایران 86/2 درصد، شرکت بیمه مرکزی ایران 49/2 و سایر سهامداران 09/42 درصد.
برنامه‌های آتی سیمان شاهرود
برنامه‌های سال آتی شرکت با توجه به بودجه مصوب سال 94 و استراتژی شرکت به شرح ذیل می‌‌باشد:
* تقویت ناوگان حمل و نقل محصولات شرکت با تقویت ناوگان ریلی در داخل وصادرات
* بهینه‌سازی خط تولید و مصرف انرژی با اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی، افزایش ظرفیت آسیاب خط 1، الواتورهای آسیاب سیمان و ...
* اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی به منظور جلوگیری از جریمه‌های آلاینده محیط‌زیست
*حفظ بازارهای فروش محصولات در استان‌های تهران و گلستان و سمنان و حضور بیشتر در بازارهای صادراتی در کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان
* تولید و معرفی محصولات جدید و تولید و فروش بتن آماده و قطعات بتنی
* کاهش سطح موجودی کلینکر
برنامه‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت برای سال مالی ۱۳۹۴
با عنایت به بودجه ارسال شده به سازمان بورس اوراق بهادار تولید و فروش و سود هر سهم پیش‌بینی شده، به شرح ذیل آورده می‌شود: تولید سیمان به مقدار 1692000 تن و تولید کلینکر 1450000 تن پیش‌بینی
می‌شود.
فروش محصولات به مقدار 1800000 تن خواهد بود که از این مقدار 696000 تن صادراتی و 1104000 تن در بازار داخل به فروش خواهد رسید.
از فروش‌های داخلی مقدار ۵۲۷۰۰۰ تن به صورت فله و ۵۷۷۰۰۰ تن پاکتی می‌باشد.
از فروش‌های صادراتی مقدار 294000 تن فله و 294000 تن پاکتی و 108000 تن کلینکر می‌باشد. سود خالص هر سهم 851 ریال پیش‌بینی شده است.
اهم برنامه‌های اجرایی سال ۱۳۹۴:

۱- بهینه‌سازی فیلتراسیون
2- تولید قطعات بتنی
۳- جایگزینی ایرلیفت خوراک کوره خط ۱ با الواتور
4- احداث نمونه‌گیر مواد اولیه خط 2
۵- ادامه دیوارکشی حفاظتی
6- احداث الواتورسیلوهای خط 1 و افزایش ظرفیت آسیاب سیمان خط 1
۷- حفظ فضای سبز و بهینه‌سازی الکتروفیلتر خط ۱