صنایع 75 درصد برق یزد را مصرف می کنند

ابوالفضل اسدی در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت:معمولاً در تابستان ، تناسب درصد مصرف برق در استان تغییر می‌کند و به منظور گذر از پیک بار، سهم بخش صنعت تا حدود ۶۰ درصد نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پیک نیاز مصرف استان یزد ۲۰۵۲ مگاوات است، افزود: پیک نیاز مصرف استان یزد از ابتدای امسال ۱۹۳۵ مگاوات بوده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از چهار ماه قبل برای گذر از پیک بار امسال گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این رابطه اجرای طرحهای پیک بار موظفی برق استان بوده که شامل ارتقای ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع استان به  ۱۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات و افزایش سهم تولید برق خورشیدی استان به ۹۹ مگاوات از مجموع ۲۸۰۰ مگاوات ظرفیت نامی تولید برق استان یزد بوده است.

اسدی درباره همکاری صنایع در برنامه پیک بار تابستان امسال هم گفت: در همین راستا صنایع به سه گروه تقسیم شده که ۹۰ درصد آنها شامل صنایع کوچک و واحدهای صنفی صنعتی همانند بخش خانگی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد : برای واحدهای صنعتی داخل و خارج شهرک‌های صنعتی از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور نیم روز صرفه جویی از ساعت ۱۱ تا ۲۳ درخواست شده و در مورد صنایع بزرگی که تعداد آنها در کشور ۳۰۰ واحد است، مشارکت از طریق بخشی از بار از ساعات اوج به ساعت غیراوج و نیز تعطیلات و تعمیرات در زمان پیک را خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته جمعاً حدود ۳۶ میلیارد تومان پاداش در قبوض برق صنایع استان اعمال شده است ، یادآورد شد: در این راستا ادارات نیز موظف هستند کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری را دنبال کنند.

وی اوج زمان همکاری برای کاهش پیک مصرف را ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد ذکر کرد و گفت: حداکثر همکاری در این ایام به ۴۰۰ مگاوات خواهد رسید ولی در این ایام شاهد تعطیلات و تعمیرات صنایع بزرگ در استان خواهیم بود.