عبور سکه از محدوده حساس

آمادگی دلار برای تغییر مسیر؟ + نمودار

کدخبر: ۴۰۸۱۳۷
اقتصادنیوز: امروز 5 اردیبهشت 1400 دلار حمایت 23 هزار و 800 تومانی را یکبار دیگر حفظ کرد.
آمادگی دلار برای تغییر مسیر؟ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز حمایت از این سطح موجب شد که خریداران با اطمینان بیشتری به بازار بازگردند و در نتیجه قیمت دلار به محدوده 23 هزار و 900 تومان برگردد. افزایش 3 دهم درصدی اسکناس آمریکایی در روز یک شنبه شاید چندان قابل توجه به نظر نرسد، ولی از دو جهت برای بازار اهمیت داشت. اول اینکه موجب شد روند نزولی اسکناس آمریکایی قطع شود و دوم اینکه قدرت حمایت 23 هزار و 800 تومانی را به رخ کشید. در صورتی که بازار در روز آتی بتواند به بالای مرز 24 هزار تومانی سرک بکشد، خریدهای ارزی افزایش پیدا خواهد کرد.

فاصله 460تومانی دو بازار

امروز قیمت دلار در بازار آزاد به محدوده 23 هزار و 910 تومان رسید. این در حالی بود که بر تابلوی صرافی های بانکی، نرخ فروش اسکناس آمریکایی 23 هزار و 450 تومان درج شده بود. فاصله 460 تومانی بین قیمت دو بازار وجود داشت ولی تقاضای آربیتراژی زیادی در بازار به چشم نمی خورد. برخی فعالان اعتقاد دارند، معامله گران حاشیه سود 900 هزار تومانی به ازای خرید 2 هزار دلار را چندان قابل توجه نمی دانستند؛ به همین دلیل در صف های خرید قرار نگرفتند. عده دیگری اعتقاد داشتند، هراس از احتمال دریافت مالیات به ازای ارز خریداری شده از صرافی های بانکی موجب شده بود که خریداران آربیتراژی وارد بازار نشوند. در این میان، گروهی نیز باور دارند، ممکن است مذاکرات هسته ای به نتیجه مشخصی برسد و فشار فروش به اندازه ای زیاد شود که حتی خرید دلار در محدوده 23 هزار و 500 تومانی نیز ریسک داشته باشد. به این دلیل، افراد حاضر نبودند از صرافی ها نیز اقدام به خریدهای سنگین کنند.

با این حال، در صورتی که روند قیمت دلار طی روزهای آتی افزایش پیدا کند، ممکن است صرافی های بانکی بار دیگر شلوغ شوند.

عبور سکه از محدوده حساس

سکه امامی امروز توانست به بالای محدوده حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی برود. روز یک شنبه، سکه بازان بیشتر در موقعیت خرید قرار داشتند و همین موضوع موجب شد که فلز گران بهای داخلی 1.5  درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند. سکه با ثبت این رشد توانست در صدر جدول بازدهی روز یک شنبه قرار بگیرد. دلار و طلای 18 عیار نیز بازدهی مثبتی را در روز یک شنبه تجربه کردند. تنها در بازار سهام بود که روند نزولی ادامه یافت و شاخص کل این بازار حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

  • بازدهی بازارهای 5 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 5 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 5 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 5 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارهای 5 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید