رصد نیمروزی بازار ارز، سکه و طلا؛

ناکامی دلار و سکه در پس گرفتن کانال مهم/قیمت یورو صعود کرد

کدخبر: ۴۶۷۵۴۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز نتوانستند کانال از دست رفته هفته گذشته را پس بگیرند دلار اگر چه اندکی بالا رفت اما از رسیدن به مرز 29 هزار تومان نکام ماند.
ناکامی دلار و سکه در پس گرفتن کانال مهم/قیمت یورو صعود کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  هفته گذشته بر مدار نزول قرار گرفت و کانال 29 هزار تومان را از دست داد. این اسکناس آمریکایی امروز باتمام توان به بازار ارز تهران رفت تا بخشی از ضررهای هفته گذشته را جبران کند. اما در نهایت نتوانست به مرز 29 هزار تومان برسد.

قیمت دلار در بازار ارز امروز نسبت به عصر روز چهارشنبه 250 تومان بالاتر بود و با 28 هزار و 800 تومان معامله شد. 


در اکوایران ببینید؛

رشد قیمت دلار و قیمت یورو در بازار متشکل

قیمت دلار هفته گذشته در کانال ۲۷ هزار تومان نوسان داشت اما دو پله پایین رفت و بر روی  کانال 25 هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل در ابتدای معاملات نقدی امروز  رشد اندکی را تجربه کرد و نسبت به روز چهارشنبه گذشته 67 تومان بالا رفت و با 25 هزارو 874 تومان مبادله شد. 

همچنین قیمت عمده یورو در بازار متشکل ارزی صبح امروز 30 هزار و 599 تومان ثبت شد که نسبت به روز چهارشنبه رشد 500 تومانی داشته است. قیمت یورو سنا (خرده فروشی) نیز 30 هزار و 904 تومان ثبت شد که افزایش 504 تومانی را نشان می‌دهد.

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی در اولین روز  هفته جاری قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۴۰۶ (بیست و شش هزار  و چهارصد و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۹۳۹ (بیست و شش هزار و نهصد و نود تومان) اعلام شد.همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۹۷۰ ( بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو  ۳۰,۵۷۵ (سی  هزار  پانصد و هفتاد و پنج  تومان) است.

قیمت درهم  اندکی صعود کرد

قیمت درهم هفنه گذشته همزمان با کاهش قیمت دلار ریزش کرد و زیر مرز 8 هزار تومان رفت. در هم امروز با رشد قیمت دلار اندکی صعود کرد اما همچنان زیر مرز یاد شده است. قیمت درهم در بازار ارز امروز 50 تومان از عصر روز چهارشنبه بالا تر بود  و با 7 هزار و 910 تومان را برای خود ثبت کرد.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  29 هزارو 53 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

 قیمت اونس طلا از روز گذشته مرز مهم 1800 دلا را از دست داده است. این فلز گران بهای جهانی امروز اندکی بالا رفت و  با 1797 دلار معامله شد. اما در بازار داخلی ایران قیمت دو فلز گران بهای داخلی کاهش یافت. قیمت طلا 18 عیار  امروز 45 هزار تومان ارزان شد و با 1 میلیون و 256 هزار و 100 تومان مبادله شد. 

 قیمت سکه هم که از هفته گذشته کانال 13 میلیون تومان را از دست داده است امروز هم نتوانست این کانال را پس بگیرد. این فلز زرد رنگ امروز 26 هزار تومان عقب نشینی کرد و با 12 میلیون  844 تومان مبادله شد. 

فضای خبری بازار مثبت است

فضای خبری حاکم بر شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز هنوز نسبتا مثبت است. اظهارات عضو هیات رئیسه مجلس مبنی بر افزایش درآمدهای نفتی و آزاد شدن بخشی از منابع بلوکه شده ایران در این شبکه‌ها جلب توجه می‌کرد. وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی شد که با مسکو برای بازگرداندن ایران به پایبندی به برجام همکاری می‌کنند. البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه دور هشتم مذاکرات دوشنبه به پایان می‌رسد. اگر این امر صحت داشته باشد و مذاکرات در روز دوشنبه تمام شود، اما خروجی خاصی نداشته باشد، ممکن است قیمت دلار واکنش نشان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید