گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز دوشنبه؛

رشد بورس بر شانه بزرگان

کدخبر: ۵۸۳۹۲۴
اقتصادنیوز: امروز بزرگان بازار سرمایه؛ نمادهای فولاد، فارس، شبندر و فملی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
رشد بورس بر شانه بزرگان

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه، 12 تیر 1402، شاخص بورس تهران 26 هزار و 41 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 183 هزار و 419 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 8 هزار و 452 واحدی در رقم 763 هزار و 349 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 264 واحدی به رقم 28 هزار و 266 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 579 واحد به سطح 141 هزار و 80 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فارس، شبندر و فملی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، وغدیر و مبین نمادهایی بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، شگویا و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، سپیدار و شپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، نیان و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 264 هزار و 53 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 250 هزار و 788 میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 19 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 7 هزار و 143 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات دوشنبه، 440 نماد صف خرید داشتند و 76 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 440 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 34 درصدی به 76 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید