قیمت دلار در بن بست/ پیش بینی قیمت دلار امروز 24 تیر

کدخبر: ۵۸۶۱۵۲
در شرایط فعلی در صورتی که اسکناس آمریکایی مرز 49 هزار و 200 تومان را از دست دهد مرز حمایتی بعدی محدوده 48 هزار و 500 تومان است. با این حال عده ای هم باور دارند در صورتی که سیگنال خاصی به بازار نرسد این احتمال وجود دارد که نرخ دلار در روز شنبه 24 تیر مانند روز های گذشته در بن بست باقی بماند.
قیمت دلار  در بن بست/ پیش بینی قیمت دلار امروز 24 تیر

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت دلالر در یک محدوده خاص بود.آن طور که بررسی ها نشان می دهد هفته قبل کمتر کسی تمایل به خرید و فروش اسکناس آمریکایی داشت. 

دلایل قفل شدن بازار دلار 

برخی از فعالان بازار بر این باورند که به بن بست رسیدن نوسانات نرخ دلار در تهران، ناشی از  «کاهش ریسک‌های سیاسی»، «قدرت‌نمایی بازار‌ساز» و «کاهش نسبی سطح تقاضا» است.

اولین قربانی شکایت سازمان بورس از پالایشی ها+ عکس

قیمت دلار  در بن بست

از سوی دیگر ثبات نسبی نرخ حواله درهم و دلار در بازار هرات موجب شده بازیگران ارزی تهران رغبتی برای حضور در بازار فردوسی نداشته باشند.

اتفاق بی سابقه در بازار طلا

پوند در بازار امروز صعودی شد

حباب نرخ حواله درهم 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حباب هفتگی و ماهانه نرخ حواله درهم در حدود ۸۰۰ تومان بدست آمد؛ این در حالی است که حباب شش ماهه  درهم امارات  در کانال هزار تومانی است. این مسأله نشان می‌دهد که یا معاملات درهم روند صعودی کوتاه‌مدت را از دست داده یا دست بازارساز در معاملات درهم به گونه‌ای باز شده که توانسته با عرضه درهم، حباب آن را کاهشی کند و  قیمت دلار  را از سمت درهم کنترل کند.

بررسی حباب درهم در هفته گذشته هم حکایت از آن دارد که انتظارات کاهشی در ابتدای هفته،  بازار ارز  و حباب درهم را کاهشی کرده و حباب این ارز تا کانال ۶۰۰ تومانی کاهش پیدا کرده است.

حمایت ابر کومو از دلار از دست رفت 

در هفته گذشته دلار با برخورد به حمایت خط روند صعودی خود متوقف شده و با حمایت مواجه شد، ولی بررسی نمودار دلار نشان می‌دهد که دلار حمایت ابر کومو را از دست داده است. 

پیش بینی قیمت دلار امروز 24 تیر 

در شرایط فعلی در صورتی که اسکناس آمریکایی مرز 49 هزار و 200 تومان را از دست دهد مرز حمایتی بعدی محدوده 48 هزار و 500 تومان می باشد. با این حال عده ای هم باور دارند در صورتی که سیگنال خاصی به بازار نرسد این احتمال وجود دارد که نرخ دلار در روز شنبه 24 تیر مانند روز های گذشته در بن بست باقی بماند. 

همچنین بررسی نوسان قیمت پوند را در گزارش «قیمت پوند در بازار امروز شنبه 24 تیر 1402/رشد قیمت پوند» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید